Eggen senior refser ledelsen i FFK
http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/18/486381.html
Ledelsen sitter fortsatt igjen i 2 divisjon... Vel, jeg tror han er inne på noe her. Nå har vi tapt en av landets beste trenere, og vi sitter igjen med Morgan og Terje Høili. Fint det.
Mod: Fjernet en del unødvendig tegnsetting
Det er alltid noe med Eggen senior. Han skal mene og synse om alt. Greia er jo at ved å kritisere FFKs modell kritiserer han også RBK, LSK, VIKING etc. Men jeg sjønner at blod er tykkere enn vann så han er vel litt unnskyldt.
---------------------------
9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
"Mens vi venter på en ny storhetsperiode"
Opprinnelig postet av Topscorer
Det er alltid noe med Eggen senior. Han skal mene og synse om alt. Greia er jo at ved å kritisere FFKs modell kritiserer han også RBK, LSK, VIKING etc. Men jeg sjønner at blod er tykkere enn vann så han er vel litt unnskyldt.
Det er nok en forskjell ute å går, og det dreier seg ikke om det tegnede organisasjonskartet. Derimot er sakens kjerne hvem som innehar det sortslige ansvaret og dermed besluttninger vedr. det sportslige. I RBK, Viking m.fl. er det treneren som har det sportslige resultat ansvaret. Slik det er lagt fram i FFK skal ansvaret ligge på en sportslig leder og ikke på treneren. Skal like å se om dette ligger ved ansettelsen av en ny trener eller om dette var en strek for å få fjernet Eggen uten å gi han sparken.
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av tubbs
De øvrige tippeliglagene har ikke vunnet noe som helst. Eggen og RBK har vært suverene i 15 år. Kanskje han er inne på noe?
Kanskje og kanskje ikke.
Det har skjedd en rivende utvikling i fotballsporten i Norge de siste 15 åra. RBK har vært profesjonalisert lenge, mens det er først nå, de siste åra, at de øvrige klubbene har fått et økonomisk fundament og økonomisk ramme som gjør at de er nødt til å organisere seg annerledes enn tidligere.
Mer penger, flere ansatte, mer trykk fra media og mer trykk fra publikum (supportere) gjør det tvingende nødvendig å ha definerte og kontrollerte ansvarsroller.
Det er ikke noe nytt fra arbeidslivet... Bedrifter etableres med 5-7 ansatte og vokser seg store. Noen overlever - andre ikke. De som overlever er de som er flinkest til å jobbe strukturert og planlagt over tid - og som tåler belastningen med å vokse.
FFK er i ferd med å ta steget opp i eliten også på det administrative planet. Vi har hyllet enkelte utskiftninger i administrasjon og styre - og nå forsvant en markant trener fra klubben fordi han ikke så sin rolle i en større sammenheng.
Ingen er større enn klubben.
Personlig synes jeg det var synd at Eggen gikk, men enkeltpersoner kan ikke bruke vetorett for å trumfe igjennom en avgjørelse resten av organisasjonen ikke kan leve med. Da er det bedre at disse personene forsvinner...
Vi ønsker fotballspillere som skal slite og blø for drakta, for klubben og som skal være lagspillere - ikke bare dyktige individualister. Det er kanskje på tide for oss å akseptere at dette også må skje i ledelsen, herunder inkludert treneren...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Jeg gremmes og frykter hva som kan skje videre!
math
Opprinnelig postet av math
Det at treneren skal rapportere direkte til styret finner jeg meget rart og uprofesjonelt. Eggen jr. er redd for sin innflytelse på det sportslige, men det er da ikke sånn at han hadde blitt stilt på sidelinja. Han hadde fått plass i sportslig utvalg etc.
Hei, hei hei! Hvem tror du har flertall i det sportsutvalget da?? Der vil Høili, Jensen og Andersen sitte på alle sider av bordet, med rent flertall og kunne bestemme hva de vil. Dette handler ikke om en organisasjonsmodell. Det handler om makt. Eggen ville blitt bundet på hender og føtter. Slik behandler man bare ikke en person som har gitt alt for FFK de siste fem årene, og leder klubben fra fotballens tåredal til Norgestoppen!
Dette er barnslig sjalusi fra enkelte i klubben som føler de har blitt stående i skyggen av Eggen. Nå vil de overta sjappa og styre som det passer dem. I tillegg er Morgan så frekk at han forteller F-B at "ingen er større en klubben"?? Hva faan forsøker han å insinuere?? At Eggen er en kjepphøy fyr som føler seg større enn FFK? Det er bare toppen av frekkhet. Sier han som har vært i klubben et halvt år!!
Jeg er bar så inn i hampen skuffa, og jeg mener klubben har driti seg ut foran et samlet norsk pressekorps.
Det vi ser er bare at investorpoolen med Terje Høyli i spissen ikke puttet 20mill inn i FFK systemet i sommer uten at de skulle ha noe tilbake!
Det de skulle ha er makt og det har de fått!
Og det første de gjør er å presse ut Eggen!
- Cosmic
«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall
Opprinnelig postet av Funk1
Opprinnelig postet av math
Det at treneren skal rapportere direkte til styret finner jeg meget rart og uprofesjonelt. Eggen jr. er redd for sin innflytelse på det sportslige, men det er da ikke sånn at han hadde blitt stilt på sidelinja. Han hadde fått plass i sportslig utvalg etc.
Hei, hei hei! Hvem tror du har flertall i det sportsutvalget da?? Der vil Høili, Jensen og Andersen sitte på alle sider av bordet, med rent flertall og kunne bestemme hva de vil. Dette handler ikke om en organisasjonsmodell. Det handler om makt. Eggen ville blitt bundet på hender og føtter. Slik behandler man bare ikke en person som har gitt alt for FFK de siste fem årene, og leder klubben fra fotballens tåredal til Norgestoppen!
Dette er barnslig sjalusi fra enkelte i klubben som føler de har blitt stående i skyggen av Eggen. Nå vil de overta sjappa og styre som det passer dem. I tillegg er Morgan så frekk at han forteller F-B at "ingen er større en klubben"?? Hva faan forsøker han å insinuere?? At Eggen er en kjepphøy fyr som føler seg større enn FFK? Det er bare toppen av frekkhet. Sier han som har vært i klubben et halvt år!!
Jeg er bar så inn i hampen skuffa, og jeg mener klubben har driti seg ut foran et samlet norsk pressekorps.
"ingen er større enn klubben"... Morgan Andersen har faen ikke nok ryggrad til å si at det har vært stridigheter mellom seg selv og Eggen engang...
Penger er tydligvis større enn klubben! Terje Høili fikk til slutt som han ville. For å spøtte inn mer penger måtte han ha full kontroll. Det fikk han med den glatte lakeien Morgan Andersen. For en jævla farse dette er...
Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?
Opprinnelig postet av Tango
"ingen er større enn klubben"... Morgan Andersen har faen ikke nok ryggrad til å si at det har vært stridigheter mellom seg selv og Eggen engang...
Eggen avkrefter også stridigheter på det personlige plan. Det samme gjør Morgan. Begge sier at de har vært saklig uenig om ting - prinsipielle ting. Mangler Eggen også ryggerad da?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914