Morsomme mossinger...
Kom over noe på Mosseforumet, for jeg ble nysgjerrig på hva de skrev når Eggen gikk... Og riktigtnok, de har skrevet en hel masse drittpå forumet sitt, som vanlig: http://www.kraakevingen.com/kraakeboka/
Der er det ganske mye artig lesning omMorgan blantannet, og hvor glade de blir hver gang "Glomme" driter seg ut... De kaller oss for "Glomme" hva skal vi kalle dem? "MosseLukta"?
---------------------------
Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!
Hehe! Deilig med litt hat, veit dere. Og når kjipe ting skjer i plankebyen så fryder vi oss litt.
1,5 mill fra Brenne-salget er også litt deilig...
Hvis dere slutta å fremstå så fryktelig selvhøytidelige så kunne det hende vi respekterte dere ørlite mer.
God jul, forresten.
MFK - Østfolds stolthet!
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 19 des 06, 22:13
Endret: 19 des 06, 22:15
Opprinnelig postet av Bjørnen
Hehe! Deilig med litt hat, veit dere. Og når kjipe ting skjer i plankebyen så fryder vi oss litt.
1,5 mill fra Brenne-salget er også litt deilig...
Hvis dere slutta å fremstå så fryktelig selvhøytidelige så kunne det hende vi respekterte dere ørlite mer.
God jul, forresten.
hehe, selvhøytidlig??? jaja, kall det hva du vil, fakta er at vi er i TL og pr dags dato best i østfold, det er jo det som gnager dere, leste litt på forumet deres før cupfinalen i år, og der var det ikke mye positivt å spore gitt, den ene etter den andre skulle nesten rømme landet den helga for å slippe FFK`s medie oppmersomhet...... er nok dere som tror vi er litt mer selvhøytidlige en vi er, og jeg tror faktisk det kunne blitt enda bedre "vennskap" om dere faktisk hadde begynt å innse at det er flere lag i østfold en moss........
Men god jul bjørnen, og gratulerer med en mill eller to for salget av judas....
og ett spørsmål, hvorfor kaller dere FFK for glomme??? jeg bare spør, for hvis det har noe med elva å gjøre så kan jeg tl opplysning fortelle at det heter glomma
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Glomme-begrepet er ikke mitt favoritt-uttrykk, så du får spørre en som bruker det.
Dere opptrer nokså arrogant overfor resten av lagene i Østfold. Og det kommer en tid hvor det vil slå tilbake på dere selv. Vet at dette ikke gjelder alle FFK-supportere, selvsagt, men måten dere fremstår på nettet er ganske så hoverende og arrogant. Og da er det vel ikke annet å vente at man får litt dritt tilbake.
MFK - Østfolds stolthet!
Dere opptrer nokså arrogant overfor resten av lagene i Østfold. Og det kommer en tid hvor det vil slå tilbake på dere selv. Vet at dette ikke gjelder alle FFK-supportere, selvsagt, men måten dere fremstår på nettet er ganske så hoverende og arrogant. Og da er det vel ikke annet å vente at man får litt dritt tilbake.
Har du noen eksempler?
Det er stort sett mossinger som løper rundt og hoverer i FFK-tråder. Bare sjekk ut VGD. Din venn janrafn har vel et anti-FFK-innlegg i samtlige FFK-tråder der inne.
Mossingene var hovmodig når FFK rykket opp til førstedivisjon og dere trodde vi aldri kom til å passere dere. Det var ikke måte på hvor mye dritt dere serverte, og mye fikk dere slengt tilbake. Nå er denne nabostriden lagt på hylla for lengst i Fredrikstad. Ingen bryr seg om Moss. Dere kaver rundt i 1. divisjon og ingen interesserer seg nevneverdig.
Dere mossinger derimot. Dere gjør jo knapt annen enn å fortsatt slenge dritt om FFK, så hvordan du kan kalle oss Fredrikstadsupportere for hoverende og arrogant, er for meg en gåte.
Opprinnelig postet av Holters
Har du noen eksempler?
Det er stort sett mossinger som løper rundt og hoverer i FFK-tråder. Bare sjekk ut VGD. Din venn janrafn har vel et anti-FFK-innlegg i samtlige FFK-tråder der inne.
Mossingene var hovmodig når FFK rykket opp til førstedivisjon og dere trodde vi aldri kom til å passere dere. Det var ikke måte på hvor mye dritt dere serverte, og mye fikk dere slengt tilbake. Nå er denne nabostriden lagt på hylla for lengst i Fredrikstad. Ingen bryr seg om Moss. Dere kaver rundt i 1. divisjon og ingen interesserer seg nevneverdig.
Dere mossinger derimot. Dere gjør jo knapt annen enn å fortsatt slenge dritt om FFK, så hvordan du kan kalle oss Fredrikstadsupportere for hoverende og arrogant, er for meg en gåte.
enig med deg her holters, de fleste av alle ffksupportere har for lenge siden sluttet å bry seg om moss, de stiller liksom på lik linje med andre lag i norge.
Jeg har ingenting imot moss sånn egentlig, men når mossingene til stadighet skal prøve å diskutere og slenge dritt om ffk, uansett grunn, så blir det lissom litt mye, da slenger jeg dritt tilbake, og etter at eggen jr tok over FFK i 2002, så har det ikke vært noe annet en hat å spore fra mange mossinger, og det synes jeg ikke noe om.
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Opprinnelig postet av Holters
Nå er denne nabostriden lagt på hylla for lengst i Fredrikstad. Ingen bryr seg om Moss. Dere kaver rundt i 1. divisjon og ingen interesserer seg nevneverdig.
Tror du kanskje svarte på ditt eget spørsmål der. Tror de ser på oss som arrogante fordi vi ikke vil være med å leke "krig" med dem lengre, at vi har vokst fra dem. Vi arrogante og hoverende fordi vi ikke biter på alt agnet de febrilsk prøver å legge ut dag ut og dag inn. Vi er arrogante og hoverende fordi vi ikke bryr oss om å tape treningskamper for Moss. Listen er lang, det er nesten så jeg ikke får sove om nettene når jeg tenker på hvor arrogant og hoverende jeg har vært når jeg ikke har viet Moss en tanke på en lang stund! Jeg syns vi i ren sympati alle som en skal ta turen innom Kråkebolleboka og skrive hvor lei oss vi blir for all hetsen de spyr rundt seg om oss!
Nå har jo også godeste janrafn blitt ydmyket av sin egen helt her inne, så nå mangler det vel bare at en eller annen bjørn kommer ut av hiet å avkrefter at Bjørnen er en av deres egne.
Glomme-begrepet er ikke mitt favoritt-uttrykk, så du får spørre en som bruker det.
I Østfold er det altid Mossingene som har vært arrogante, hitorisk sett.. Tilhørlighet til Oslo og storbyen. Østfold har liksom ikke vært fint nok.
Nå de seinere åra har jeg lagt merke til ett par politikkere i Moss virkelig har satt inn arroganse målern på ekstrem, spesielt. Tror det var rådmannen som var så veldig stolt over al kulturen og at det var så utrolig bra både spisemiljø og kulturell utvikling så det skulle bare mangle at ikke Moss var den kulturelle hovedtstaden i Moss.. må nesten le jeg. Eneste Moss har av spise steder er jo pizza resturanter.
Og det og kalle Fredrikstadfolket for arrogante er jo helt bak mål, bedre opplevelser både før og etter kamp skal man lete lenge etter. Alle tilbakemeldinger jeg får av folk rundt omkring i landet er at Fredrikstad er virkelig en bra plass. Eneste dem synes var litt synd var att stadion var litt gammel, noe dem forsåvidt synes var litt kult også med den intime stemmninga.
Nei helt ærlig tror jeg det er mye missunelse ute og går pga oppsluttningen det har vært rundt FFK, noe som er helt forståelig også, det er tross alt ikke mange klubber i Norge med flere supportere en oss. Medgangs supportere sier dere også, vel ett sted må det starte. En helt klart god forklaring på fenomenet er faktisk hvor sterkt FFK sin betydning i Fredrikstad distriktet har vært de siste 70-80 åra.
Men tilbake til Moss, jeg må faktisk få være ærlig og innrømme at jeg var litt missunelig på Mossingane da dere var i TL samtidig som at det var kjipt og se at fredrikstadguttane gikk til Moss istede for å hjelpe FFK.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914