Stortalent i Sparta.
Synd at denne spilleren ikke valgte å gå til FFK juniorlag.
http://www.sa.no/sport/article2501336.ece
---------------------------
FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!
BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!
Semper Fi - Evig Troskap
FFK - Norgesmestere 06!
FFK for Alltid!
Opprinnelig postet av ST
Hehe =P Arrti å lese om kammeraten min.. Vet han har vært i prøvespilling i FFK, og fikk bra tilbake meldinger, men FFKs trener nevnte noe med at han var litt kortvokst, enda han er da ikke lavere enn Strømstad.. Tror han vurderer FFK, i hvertfall vis Sparta skulle rykke ned. Kommer FFK med et tilbud, så er alt mulig i følge det jeg mener jeg har hørt han si..
Hvor lang kontrakt har han med Sparta?
Har du lest forumets retningslinjer?
Semper Fi - Evig Troskap
FFK - Norgesmestere 06!
FFK for Alltid!
Opprinnelig postet av Holters
Spørs vel om han ville gå til juniorlaget til FFK. I tillegg er ikke den tidligere klubben hans med i Byprosjektet, og da må man vel ut med utdanningskompensasjon?
FFK må vel ut med utdanningskompensasjon selv om de er med i byprosjektet.....tror jeg. De punget ut en god sum til Trosvik,når Tarik rundet et antall kamper på A-laget. Tror neppe han prøvespilte for FFK, i god tro at han skulle få en plass på A-laget? Derfor synes jeg det er underlig,at han ikke skulle få en plass i junior-troppen?
Vet ikke noe om det med utdaningsblabla, men trur ikke det var viljen det sto på.. Det jeg fikk høre var at han var god, men litt ung og lav.. Dette er da ca 7-8 måneder siden.. Men men, han skryter av at han slo Hoås i en hode-duell i Sparta 2 - FFK 2 så er vel ikke et så stort problem..? =P
Semper Fi - Evig Troskap
FFK - Norgesmestere 06!
FFK for Alltid!
Opprinnelig postet av ST
Vet ikke noe om det med utdaningsblabla, men trur ikke det var viljen det sto på.. Det jeg fikk høre var at han var god, men litt ung og lav.. Dette er da ca 7-8 måneder siden.. Men men, han skryter av at han slo Hoås i en hode-duell i Sparta 2 - FFK 2 så er vel ikke et så stort problem..? =P
Ja,ja....da har han vel kanskje gjort store fremskritt på fotballbanen på de 7-8 månedene da? Høres bra ut,at han slo Hoås i en hodeduell
Men Hoås er vel ikke den spilleren med den beste spensten og timeingen i hodeduellene heller da ,selv om han er et par meter høy
Synd ikke FFK har sett potensialt hans
Opprinnelig postet av benksliter`n
FFK må vel ut med utdanningskompensasjon selv om de er med i byprosjektet.....tror jeg. De punget ut en god sum til Trosvik,når Tarik rundet et antall kamper på A-laget.
Nei, og ja.
Fredrikstad og klubbene i Byprosjektet har inngått en egen samarbeidsavtale følger ikke utdanningsreglene til NFF slavisk.
Fra samarbeidsavtalen:
For spillere fra samarbeidsklubbene som blir benyttet på FFKs A-lag skal FFK betale moderklubben etter følgende retningslinjer:
Kampkompensasjon:
- Ved spilte 10 obligatoriske A-lagskamper utløses en kompensasjon på kroner 25.000.-
- Etter 20 A-lagskamper utløses ytterligere 25.000.-
- Etter 30 A-lagskamper utløses ytterligere 25.000.-
- Etter 40 A-lagskamper utløses ytterligere 25.000.-
Maksimalt kroner 100.000.-
For spillere som i alderen 13-21 år som har spilt for klubber som ikke er med i Byprosjektet gjelder NFFs bestemmelser.
Videresalg av spillere:
Ved salg av tidligere prosjektspillere som er tatt opp i FFKs A – stall, skal verdien på spilleren fordeles med 20 % til moderklubb, 80 % til FFK hvorav 10 % går til spillerutvikling i Byprosjektet. Er spilleren under 24 år skal maksimalt kampkompensasjon utbetales i tillegg.
---
En ting de færreste vet er at fra en eventuelt salg av Tarik skal Nylende ha 40% av disse pengene, mens Trosvik har krav på de resterende 60%.
FFK må vel ut med utdanningskompensasjon selv om de er med i byprosjektet.....tror jeg. De punget ut en god sum til Trosvik,når Tarik rundet et antall kamper på A-laget.
Nei, og ja.
Fredrikstad og klubbene i Byprosjektet har inngått en egen samarbeidsavtale følger ikke utdanningsreglene til NFF slavisk.
Fra samarbeidsavtalen:
For spillere fra samarbeidsklubbene som blir benyttet på FFKs A-lag skal FFK betale moderklubben etter følgende retningslinjer:
Kampkompensasjon:
- Ved spilte 10 obligatoriske A-lagskamper utløses en kompensasjon på kroner 25.000.-
- Etter 20 A-lagskamper utløses ytterligere 25.000.-
- Etter 30 A-lagskamper utløses ytterligere 25.000.-
- Etter 40 A-lagskamper utløses ytterligere 25.000.-
Maksimalt kroner 100.000.-
For spillere som i alderen 13-21 år som har spilt for klubber som ikke er med i Byprosjektet gjelder NFFs bestemmelser.
Videresalg av spillere:
Ved salg av tidligere prosjektspillere som er tatt opp i FFKs A – stall, skal verdien på spilleren fordeles med 20 % til moderklubb, 80 % til FFK hvorav 10 % går til spillerutvikling i Byprosjektet. Er spilleren under 24 år skal maksimalt kampkompensasjon utbetales i tillegg.
---
En ting de færreste vet er at fra en eventuelt salg av Tarik skal Nylende ha 40% av disse pengene, mens Trosvik har krav på de resterende 60%.
En grei redegjørelse Holters
Men ser vel ikke noen grunn til at FFK ikke skulle hente denne spilleren fordi han ikke er en del av byprosjektet?
Martin Elvestad var vel ikke en del av byprosjektet? Han kom vel fra en klubb i Sarpsborg han også.....Tune eller Borgen tror jeg.
Martin Elvestad var vel ikke en del av byprosjektet? Han kom vel fra en klubb i Sarpsborg han også.....Tune eller Borgen tror jeg.
Kommer ikke han fra Berg .?
Semper Fi - Evig Troskap
FFK - Norgesmestere 06!
FFK for Alltid!
Opprinnelig postet av ST
Kommer ikke han fra Berg .?
Her http://www.ffksupporter.net/spillere/spillerinfo.php?id=56 står det vist Tune og Berg som tidligere klubber ja.
---
Måtte redigere denne etter å ha lest posten litt nøyere. dette er fordelingsnøkkelen innen de 20% av eventuell salgssum når pengene skal til moderklubb?
Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.
EffEffKå!
Martin er en lovende spiller, for all del, men det er litt farlig å hause opp 15-åringer. Man vet aldri hva som skjer og om de virkelig blir gode spillere i fremtiden.
At han eventuelt skal gå til FFKs juniorlag synes jeg høres ut som et skritt bakover i forhold til hva han har nå: spiller 3. divisjon og trener relativt fast med 1. divisjonslaget. I mitt hode høres det mye bedre ut for en ung spillers utvikling enn et juniorlag.
Av det jeg så i Østfoldhallen har FFK mange spennende og fine juniorspillere. Håper for all del at de får trene med de beste så ofte som mulig slik at de ikke "gror fast" på juniornivå inntil det er "for sent" å ta nye steg videre.
Uansett hvor spillerne er, i hvilke klubber, synes jeg det er grunn til å være stolt over at Østfold igjen har så mange landslagsspillere på U-lag!
- sammen for Sarpsborg
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914