Brenne best på Nordlie-test
Opprinnelig postet av Per Egil
Stemmer bra, det. Jeg måtte selv kjøre en klassekamerat til sykehuset med armbrudd etter en utendørs rugbytime.
Hehe, vi hadde ham bare som vikar, vi. Men i løpet av de få timene vi hadde ham klarte jeg kunststykket å kalle ham "Mengele" så han hørte det.... Aiaiai, han ble litt stram, kanusi...
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Snæbbis
Hva var det som gjorde at mengele var så berømt? det gikk jo gjetord om mannen helt til Glemmen.
Han var vel rimelig tøff. Mener å huske et par armbrudd under rugby-timene... Men han toppet vel karrieren når han ble kjæreste med en 1. eller 2. klassing...
Må ha drekki for litte melk??. Ha Ha. Har selv spilt rugby i mange år på Glommen Rugby Klubb og jeg har aldrig brekt noe som helst i kroppen jeg!!!. Hadde forøvrig Rikheim i gym jeg å.
ffk
arsenal
evig aristokrat
Plankehaugen trenger ingen ULTRAS
Hehe, vi hadde ham bare som vikar, vi. Men i løpet av de få timene vi hadde ham klarte jeg kunststykket å kalle ham "Mengele" så han hørte det.... Aiaiai, han ble litt stram, kanusi...
Og du er på ingen som helst måte alene om det. En jente i klassen min gjorde det samme en av de første gymtimene vi hadde i første klasse. Hun ble rimelig grønn da vi fortalte henne at Mengele var et kallenavn med noe uheldige assosiasjoner. Tror ikke hun turte å se Brun-Svendsen i øynene i løpet av tre år.
Ære være Plankebyen
Opprinnelig postet av Pelle
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Til og med jeg har hatt Rikheim som gymlærer ( 1978 ).
Jeg også
Rikheim var type!
Det jeg husker best; hvis du sluntra unna, eller var uenig i en dommeravgjørelse under kamp, var det "10 på arma".
Fortsatte du å protestere var det "20".
Hehe, minnes vi lurte en stakkar til å spørre hva man mente med "blomkålører", hehe... Den lett forfjamsede Rikheim trodde selvsagt at det var en frekkhet all den tid Rikheim var, la oss si sterkt, preget av sin tid som bryter... LOL, lo så jeg skrek, skjønt det var ris til egen bak da jeg selv straks lå på gulvet og måtte vise hvor mange jeg kunne "ta på arma"", hehe...
Ellers var Rikheim konge, ingen tvil om det, men når det kom til løpinga var vi ikke helt enig om intensitetsnivå, prøvde å forklare at Keepere ikke trenger å løpe like langt som andre fotballspillere... Responsen var vel no som dette;" Du KeJ, hvis jeg sier du skal løpe, hva tror du at du skal gjøre da", hvorpå Rikheim bare gliste
Nytt år, nye muligheter.
Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...
Opprinnelig postet av Snæbbis
Hva var det som gjorde at mengele var så berømt? det gikk jo gjetord om mannen helt til Glemmen.
"Dødsmarsjen i Rakkestad" er vel en klassiker, buss ut, apostlenes hester tilbake, god tur...
Norgesmester
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Husgutt
dette er vel en minversjon av coopertesten? for den varer vel i 12 minutter? å gud som jeg hata coopertesten i min ungdom.. *skrekk og gru*
Personlig hater jeg den fortsatt, men det er vel mer et snev av paranoia tror jeg, er fortsatt redd for at Rikheim skal gjenkjenne meg på gata og sende meg til skogs
Oj. Der fikk jeg et snev av FLASHBACK fra tiden på Ch. Vgs og gymtimene til Rikki. Gufs.
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 16 jan 07, 01:30
Endret: 16 jan 07, 01:31
Opprinnelig postet av Per Egil
Og du er på ingen som helst måte alene om det. En jente i klassen min gjorde det samme en av de første gymtimene vi hadde i første klasse. Hun ble rimelig grønn da vi fortalte henne at Mengele var et kallenavn med noe uheldige assosiasjoner. Tror ikke hun turte å se Brun-Svendsen i øynene i løpet av tre år.
På ingen måte alene. Jeg spurte etter ham på lærerværelset en gang, fullstendig troskyldig. Det ble stort sett møtt med latter og glis, tror i grunnen de hadde hørt den før. Men jeg visste ikke bedre, hadde jo bare hørt det ene navnet.
Ellers enig i at han var en strålende gymlærer - for alle som hadde et visst anlegg for gym. Men det samme kan sikkert sies om de fleste mattelærere og -elever.
Tilbake til trådens tema, så var det en som mente at 29 runder ikke hørtes så mye ut sammenlignet med egne resultater. Tror på det. På den tiden jeg hadde Brun-Svendsen som gymlærer løp jeg Borredalen rundt på under 21 minutter (noe som var en bra tid men tross alt ingen topptid). Lurer på hvor mange spillere på A-laget som hadde klart det?
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Tilbake til trådens tema, så var det en som mente at 29 runder ikke hørtes så mye ut sammenlignet med egne resultater. Tror på det. På den tiden jeg hadde Brun-Svendsen som gymlærer løp jeg Borredalen rundt på under 21 minutter (noe som var en bra tid men tross alt ingen topptid). Lurer på hvor mange spillere på A-laget som hadde klart det?
Hvor langt er det rundt Borredalen?
Ho vi hadde i gym på vgs. var også glad i å jogge, og vi var stadig oppe rundt en dam jeg ikke husker navnet på...
5,6 kilometer. På Frydenberg (som det het den gangen) tok vi ofte turen til 2. Bjørndalsdam, der er det 1 km rundt. Kan ha vært der?
Det var en gymlærinne som hadde denne vanen, men jeg har glemt hva hun heter. Må innrømme jeg hadde glemt hva "Mengele" egentlig het også. Nesten litt pinlig.. Har glemt hva gymlæreren på Gressvik het også, men han ble kalt "Gjedda". Virker som om alle gode gymlærere har et kallenavn man husker.
Merkelig hva man har fortrengt av minner fra videregående.....
Var så heldig/uheldig og både erfare å ha ho eldre dama,som jeg ikke kan huske navnet på, og Mengele i gym jeg også..:)
Ho må ha vært nærmere 60,men løp fra de fleste av oss gutta..så kondis hadde ho..hehe
Mengele hadde jeg i gym valgfag,1991 dette her tror jeg.. hvorpå vi en gang spilte fotball på Mercur.
Og jeg må innrømme at jeg har vel aldri vært en stor fotballspiller, men jeg la nå inn en skikkelig grisetakliing på,hvis jeg ikke husker helt feil, Sander Solberg..hehe Hvorpå jeg fikk en skikkelig overhøvling av Herr Mengele.
Saken var at da hadde mannen irritert meg lettere hele den timen,så det kokte litt over for meg og jeg kjeftan huden full tilbake.Frem til da hadde jeg aldri fått mer en 4 i gym,men fra den dagen fikk jeg 5 i karakter.:)
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914