Husk meg
Brukernavn
Passord

Brenne best på Nordlie-test

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 12 jan 07, 16:55
Nordlie skuffet over LSK-test

«Tom Nordlie-testen» er nærmest blitt et begrep innenfor norsk fotball. I syv minutter skal spillerne løpe som gale i en åttetallsformasjon. To og to kjegler står ved siden av hverandre, med tretti meter mellom parene.

- Dette er en test jeg har kjørt siden 1992, og som i hovedsak måler to ting: Kondisjonen og viljen. Vendingene gjør dessuten testen mer fotballrelatert, mener LSK-treneren.

...

Det beste resultatet på fredagens LSK-trening, hadde midtbanetrioen Simen Brenne, Bjørn Helge Riise og Espen Søgård, alle med 29 runder. Et par timer etter testen var over, innrømmet Brenne at det hadde vært tøft.

- Skal bli godt med litt fri nå, føler meg ganske stiv akkurat nå, sier Brenne til Nettavisen.

- Jeg har hørt mye om den, og den var veldig tøff. På slutten gikk det mest på vilje, sier den gamle FFK-helten, som regner med å ende på 30-32 runder etterhvert.

Kanskje spillerne våre ikke er så verst trent allikevel?

---------------------------

Ære være Plankebyen

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 12 jan 07, 16:57
Endret: 12 jan 07, 16:57
Opprinnelig postet av Per Egil
Kanskje spillerne våre ikke er så verst trent allikevel?

Simen Brenne har alltid hatt veldig god kondisjon - og vilje. Jeg er overbevist om at han var den FFK-spilleren som løp absolutt mest i omtrent alle kampene han spilte for oss.

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 12 jan 07, 18:11
Lurer på vor mange runder  raymond hadde klart.....

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 12 jan 07, 18:13
Men 29 runder er ikke bra! Jeg har sjøl tatt testen (jeg var 16 år når jeg tok den) og jeg klarte da 28,5 runder... Da hadde jeg ikke trent så veldig mye fotball, og kondisen har vært bedre enn da jeg tok den, så detta sier litt om kondisen på fotballspillere. Hvis ingen på laget vårt klarer bedre enn detta, da er det dårlig!

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07

Lagt til: 12 jan 07, 18:42
Opprinnelig postet av ffkmufc
Men 29 runder er ikke bra! Jeg har sjøl tatt testen (jeg var 16 år når jeg tok den) og jeg klarte da 28,5 runder... Da hadde jeg ikke trent så veldig mye fotball, og kondisen har vært bedre enn da jeg tok den, så detta sier litt om kondisen på fotballspillere. Hvis ingen på laget vårt klarer bedre enn detta, da er det dårlig!

Jeg hadde sikkert greit 100 runder på syv minutter, om åtte-tallet bare hadde vært lite nok. haha... er det mulig

Fredrikstad!

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 12 jan 07, 20:23

Opprinnelig postet av T.Olsen

Jeg hadde sikkert greit 100 runder på syv minutter, om åtte-tallet bare hadde vært lite nok. haha... er det mulig

" I syv minutter skal spillerne løpe som gale i en åttetallsformasjon. To og to kjegler står ved siden av hverandre, med tretti meter mellom parene. "

Norgesmester

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 12 jan 07, 21:07
dette er vel en minversjon av coopertesten? for den varer vel i 12 minutter? å gud som jeg hata coopertesten i min ungdom.. *skrekk og gru*

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 13 jan 07, 01:39
Opprinnelig postet av Martin
Lurer på vor mange runder  raymond hadde klart.....

Hehehe, det var faktisk det første som falt meg inn også.

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 13 jan 07, 12:11

Opprinnelig postet av Husgutt
dette er vel en minversjon av coopertesten? for den varer vel i 12 minutter? å gud som jeg hata coopertesten i min ungdom.. *skrekk og gru*

"I min ungdom" syntes jeg faktisk cooper-testen var litt artig. Hadde bedre kondis da ja... I dag hadde jeg vel dødd etter 4 minutter...

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 13 jan 07, 12:24
Opprinnelig postet av Olavesen

"I min ungdom" syntes jeg faktisk cooper-testen var litt artig. Hadde bedre kondis da ja... I dag hadde jeg vel dødd etter 4 minutter...

Ta deg noen dager med 4x4 intervaller, da kommer kondisen etter noen uker..

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 13 jan 07, 13:55

Personlig hater jeg den fortsatt, men det er vel mer et snev av paranoia tror jeg, er fortsatt redd for at Rikheim skal gjenkjenne meg på gata og sende meg til skogs

Nytt år, nye muligheter.

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 13 jan 07, 14:35
Endret: 13 jan 07, 14:36
Opprinnelig postet av KeJ

Personlig hater jeg den fortsatt, men det er vel mer et snev av paranoia tror jeg, er fortsatt redd for at Rikheim skal gjenkjenne meg på gata og sende meg til skogs

Ha ha ha, det er flere som har hatt Rikheim ser jeg, jeg har også hatt Aune som gymlærer på Christianslund/Fredrik II, og en som så ut som en amerikansk soldat. Men RIkheim var da en hyggelig fyr han!

Men som det allerede er nevnt her, tror Simen var en av de best trente i FFK, så om han gjorde det bra i denne testen er ikke det det samme som at resten av FFK-troppen er det.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 13 jan 07, 14:54
Hadde Mengele jeg da

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 13 jan 07, 15:15
Opprinnelig postet av FFK1903

Ha ha ha, det er flere som har hatt Rikheim ser jeg, jeg har også hatt Aune som gymlærer på Christianslund/Fredrik II, og en som så ut som en amerikansk soldat. Men RIkheim var da en hyggelig fyr han!

Men som det allerede er nevnt her, tror Simen var en av de best trente i FFK, så om han gjorde det bra i denne testen er ikke det det samme som at resten av FFK-troppen er det.

Til og med jeg har hatt Rikheim som gymlærer ( 1978 ).

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 13 jan 07, 15:36
Hadde Mengele jeg da

Jeg også,
...men synes han var en kurant gymlærer. Stilte krav til unnasluntrene.

Har du lest forumets retningslinjer?

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 13 jan 07, 19:17
Hva var det som gjorde at mengele var så berømt? det gikk jo gjetord om mannen helt til Glemmen.

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 13 jan 07, 19:25
Hadde han selv.

Personlig syns jeg han var en meget bra gymlærer.

Grunnen til at han ble mislikt av mange - var nok rett og slett det at han var hard, men rettferdig mot unnasluntere. De som ikke gadd å gjøre stort i gym`en, fikk høre det fra han.

De som likte gym som fag, og hadde god innsats i det de drev med - likte stort sett mengele, som han ble kalt av mange. Det var nok mest blant de som prøvde å gjøre minst mulig i timene hans, som mislikte hans væremåte.

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 14 jan 07, 16:54

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg også

Rikheim var type!

Det jeg husker best; hvis du sluntra unna, eller var uenig i en dommeravgjørelse under kamp, var det "10 på arma".

Fortsatte du å protestere var det "20".

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 14 jan 07, 20:01

Opprinnelig postet av Snæbbis
Hva var det som gjorde at mengele var så berømt? det gikk jo gjetord om mannen helt til Glemmen.

Han var vel rimelig tøff.  Mener å huske et par armbrudd under rugby-timene...   Men han toppet vel karrieren når han ble kjæreste med en 1. eller 2. klassing...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Per Egil

Moderator

Lagt til: 14 jan 07, 20:24
Endret: 14 jan 07, 20:33
Stemmer bra, det. Jeg måtte selv kjøre en klassekamerat til sykehuset med armbrudd etter en utendørs rugbytime.

Josef Mengele var ansvalig for eksperimentene som ble utført på fanger i Auschwitz under den andre verdenskrig. Jeg aner ikke hvorfor stakkars gymlærer Per-Helge Brun-Svendsen fikk dette tilnavnet, men som noen poengterte tidligere kunne han være rimelig kjølig og ganske frekk ovenfor de som ikke gadd å gjøre en innsats i timen. Også så jo mannen ut som om han var i familie med Pierluigi Colina.

Ære være Plankebyen

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jan 07, 20:35
Stemmer bra, det. Jeg måtte selv kjøre en klassekamerat til sykehuset med armbrudd etter en utendørs rugbytime.

Hehe, vi hadde ham bare som vikar, vi. Men i løpet av de få timene vi hadde ham klarte jeg kunststykket å kalle ham "Mengele" så han hørte det....  Aiaiai, han ble litt stram, kanusi...

HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03

Lagt til: 14 jan 07, 20:37
Opprinnelig postet av denialsander

Han var vel rimelig tøff.  Mener å huske et par armbrudd under rugby-timene...   Men han toppet vel karrieren når han ble kjæreste med en 1. eller 2. klassing...

Må ha drekki for litte melk??. Ha Ha. Har selv spilt rugby i mange år på Glommen Rugby Klubb og jeg har aldrig brekt noe som helst i kroppen jeg!!!. Hadde forøvrig Rikheim i gym jeg å.

ffk
arsenal
evig aristokrat
Plankehaugen trenger ingen ULTRAS

Per Egil

Moderator

Lagt til: 14 jan 07, 20:44

Hehe, vi hadde ham bare som vikar, vi. Men i løpet av de få timene vi hadde ham klarte jeg kunststykket å kalle ham "Mengele" så han hørte det....  Aiaiai, han ble litt stram, kanusi...

Og du er på ingen som helst måte alene om det. En jente i klassen min gjorde det samme en av de første gymtimene vi hadde i første klasse. Hun ble rimelig grønn da vi fortalte henne at Mengele var et kallenavn med noe uheldige assosiasjoner. Tror ikke hun turte å se Brun-Svendsen i øynene i løpet av tre år.

Ære være Plankebyen

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 15 jan 07, 10:16
Opprinnelig postet av Pelle

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg også

Rikheim var type!

Det jeg husker best; hvis du sluntra unna, eller var uenig i en dommeravgjørelse under kamp, var det "10 på arma".

Fortsatte du å protestere var det "20".

Hehe, minnes vi lurte en stakkar til å spørre hva man mente med "blomkålører", hehe... Den lett forfjamsede Rikheim trodde selvsagt at det var en frekkhet all den tid Rikheim var, la oss si sterkt, preget av sin tid som bryter... LOL, lo så jeg skrek, skjønt det var ris til egen bak da jeg selv straks lå på gulvet og måtte vise hvor mange jeg kunne "ta på arma"", hehe...

Ellers var Rikheim konge, ingen tvil om det, men når det kom til løpinga var vi ikke helt enig om intensitetsnivå, prøvde å forklare at Keepere ikke trenger å løpe like langt som andre fotballspillere... Responsen var vel no som dette;" Du KeJ, hvis jeg sier du skal løpe, hva tror du at du skal gjøre da", hvorpå Rikheim bare gliste

Nytt år, nye muligheter.

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 15 jan 07, 10:58

"Dødsmarsjen i Rakkestad" er vel en klassiker, buss ut, apostlenes hester tilbake, god tur...

Norgesmester

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 15 jan 07, 14:42

Oj. Der fikk jeg et snev av FLASHBACK fra tiden på Ch. Vgs og gymtimene til Rikki. Gufs.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 16 jan 07, 01:30
Endret: 16 jan 07, 01:31

Og du er på ingen som helst måte alene om det. En jente i klassen min gjorde det samme en av de første gymtimene vi hadde i første klasse. Hun ble rimelig grønn da vi fortalte henne at Mengele var et kallenavn med noe uheldige assosiasjoner. Tror ikke hun turte å se Brun-Svendsen i øynene i løpet av tre år.

På ingen måte alene. Jeg spurte etter ham på lærerværelset en gang, fullstendig troskyldig. Det ble stort sett møtt med latter og glis, tror i grunnen de hadde hørt den før. Men jeg visste ikke bedre, hadde jo bare hørt det ene navnet.

Ellers enig i at han var en strålende gymlærer - for alle som hadde et visst anlegg for gym. Men det samme kan sikkert sies om de fleste mattelærere og -elever.

Tilbake til trådens tema, så var det en som mente at 29 runder ikke hørtes så mye ut sammenlignet med egne resultater. Tror på det. På den tiden jeg hadde Brun-Svendsen som gymlærer løp jeg Borredalen rundt på under 21 minutter (noe som var en bra tid men tross alt ingen topptid). Lurer på hvor mange spillere på A-laget som hadde klart det?

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 16 jan 07, 07:20
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Tilbake til trådens tema, så var det en som mente at 29 runder ikke hørtes så mye ut sammenlignet med egne resultater. Tror på det. På den tiden jeg hadde Brun-Svendsen som gymlærer løp jeg Borredalen rundt på under 21 minutter (noe som var en bra tid men tross alt ingen topptid). Lurer på hvor mange spillere på A-laget som hadde klart det?

Hvor langt er det rundt Borredalen?

Ho vi hadde i gym på vgs. var også glad i å jogge, og vi var stadig oppe rundt en dam jeg ikke husker navnet på... 

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 16 jan 07, 23:55

5,6 kilometer. På Frydenberg (som det het den gangen) tok vi ofte turen til 2. Bjørndalsdam, der er det 1 km rundt. Kan ha vært der?

Det var en gymlærinne som hadde denne vanen, men jeg har glemt hva hun heter. Må innrømme jeg hadde glemt hva "Mengele" egentlig het også. Nesten litt pinlig.. Har glemt hva gymlæreren på Gressvik het også, men han ble kalt "Gjedda". Virker som om alle gode gymlærere har et kallenavn man husker.  

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 17 jan 07, 09:31
Bjørndalsdammen var det, ja.  Takk.

Merkelig hva man har fortrengt av minner fra videregående.....

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jan 07, 00:14
Ja det er like merkelig som hva man husker.

lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06

Lagt til: 18 jan 07, 01:53
hehehe..dette er festlig lesning..

Var så heldig/uheldig og både erfare å ha ho eldre dama,som jeg ikke kan huske navnet på, og Mengele i gym jeg også..:)
Ho må ha vært nærmere 60,men løp fra de fleste av oss gutta..så kondis hadde ho..hehe
Mengele hadde jeg i gym valgfag,1991 dette her tror jeg.. hvorpå vi en gang spilte fotball på Mercur.
Og jeg må innrømme at jeg har vel aldri vært en stor fotballspiller, men jeg la nå inn en skikkelig grisetakliing på,hvis jeg ikke husker helt feil, Sander Solberg..hehe Hvorpå jeg fikk en skikkelig overhøvling av Herr Mengele.
Saken var at da hadde mannen irritert meg lettere hele den timen,så det kokte litt over for meg og jeg kjeftan huden full tilbake.Frem til da hadde jeg aldri fått mer en 4 i gym,men fra den dagen fikk jeg 5 i karakter.:)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914