Husk meg
Brukernavn
Passord

Husker dere Ensrud??

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 24 jan 07, 12:40
Opprinnelig postet av Bjørnen
Opprinnelig postet av denialsander

Molde
40 MNOK

Ham Kam
30+ MNOK. Ny stadion 2008.

Glimt
30 Mnok+. Stadionanlegget delvis oppgradert de siste åra. Mangler en langside.

Bryne
22 MNOK.

Hønefoss
ca 20 MNOK. Ny stadion 2008.

Moss
ca. 14 MNOK.

Sogndal
20 MNOK+

Alle tall er hentet fra fxt.no og klubbenes egne hjemmesider.

Når det gjelder NRKs referanse til en artikkel i Moss Avis må jeg selvsagt være ærlig nok til å tro at direkte sitater fra styreleder og trener var rimelig sannferdig.  Jeg ser nå at Moss sitt mål for 2007 er opprykk - selv om det i denne artiklen tydeliggjøres at målet for 2007 er basert på en 3-års plan fra 2004, og at nye, realistiske, mål vil bli definert seinere : "Den endelige målsetting vil reflektere vår plan for de 3 neste årene."

..og så er det altså sånn at de som har det største budsjettet og den nyeste stadion som automatisk får de beste sportslige resultatene? Jeg benekter ikke at det er en viss sammenheng, men det er ikke pengene eller publikum som spiller ball. Når man evaluerer et lags potensiale så bør vel de sportslige hensyn veie tyngst - eller hva?

Nei, det er ikke noen automatikk i at store budsjetter betyr det samme som opprykk. Men det har som du sier en ganske grei sammenheng. Mindre budsjetter betyr mindre penger til spillerlønninger og rammer for treninger og annet (fasiliteter, assistenttrenere, fysio, osv).

Sportslige hensyn - dvs. trenerens utnyttelse av spillerstall er selvsagt viktigst. 

Spillerforsterkninger og spillersalg påvirker også.

Men det er tilnærmet umulig å si hvem som vil vinne eller komme høyt opp på tabellen.

Jeg tror Molde, Kamma, Glimt og Bryne vil havne på topp fire. Moss, Sogndal og Hønefoss vil sloss om de tre neste plassene.

Noe mer utdypning får du ikke.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 24 jan 07, 12:42

Nå har jeg lest mye her.. Det danielsander mener er det at MFK ikke har midler nok til å rykke opp.. Var ett sted jeg leste at moss manglet penger, husker ikke hvor det var, men økonomien var skrall.

Jeg tipper at Ham Kam, med arne erlandsen i spissen, og molde med jonevret vil kapre 1 og 2 plassen i adeccoligaen... fra 3 plassen og nedover tror jeg det vil bli jevnt.

Jeg tror også at Moss vil havne på en plass mellom 3 og 7 plass ett sted(ikke sikkert for ingen kamper er spilt), men moss har ett spennende lag med steffen nystrøm, vidar martinsen(så lenge det varer), gudbrand ensrud og erik holtan i mål, for å ta noen eksempler..

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914