Tom Nordlie og trening
Se på det opplegget de har i LSK. Det er snakk om å gidde å mobilisere. Hvorfor har ikke vi tilsvarende her?
Dette var vel noe av det vi slet mest med under Eggen. Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor f.eks Fredrikstad ikke ansetter en fysisk trener og ernæringspesialist
---------------------------
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
Dette var vel noe av det vi slet mest med under Eggen. Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor f.eks Fredrikstad ikke ansetter en fysisk trener og ernæringspesialist
Dette er ikke engang noe vi behøver ansette, men er ressurser og tjenester som kan kjøpes.
Men du har helt rett - dette er virkelig noe vi behøver. Vi har mye å gå på rent fysisk og det er helt sikkert en del spillere som hadde satt pris på ernæringsråd. F.eks. det å få hjelp til å lage mat som smaker mye, men som ikke er åndssvake kaloribomber med null næring - og som tilpasses den enkelte spillers matvaner og smaksløker...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
sikter du til raymond når det gjelder ernering?
Tror han burde hatt egen trener gitt.....
Opprinnelig postet av Martin
Var ikke noe spark til Raymond alene, nei.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 29 jan 07, 05:33
Endret: 29 jan 07, 05:35
"Nå har vi seks fotballøkter og fire rent fysiske økter i uka, og den fysiske biten har Erlend Slokvik ansvaret for. To økter er løping, og to er på sykkel. Løpskrafte kommer seg for hver dag som går, sier han."
Her er det nok litt tomt skryt, ja. Ikke for å tvile på Erlend Slokvik, det vet jeg det ikke er noen grunn til, men det er ingenting som heter at løpskraften kommer seg for hver dag som går. Det er bare på film det. I virkeligheten tar det tid, månedsvis, å bygge opp løpsstyrke. Jeg kan ikke så mye om fotball, men løpsstyrke vet jeg litt om. To økter med ren løpstrening i uka høres strengt tatt ikke ut til å være så mye det heller. I seg selv er det bare akkurat nok til å ikke bli feit.
Ellers er jeg hjertens enig i at FFK burde satse på en egen løpstrener.
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Martin
Var ikke noe spark til Raymond alene, nei.
Men eksempelet Raymond var kanskje ikk ehentet helt ut av det blå...?
Noe av det fascinerene med fotball er at andre ting enn det rent fysiske spiller en så stor rolle. I alle fall når man har så mye annet å spille på som Kvisvik har.
Mon tro om Maradona, i sin aller beste form, hadde kommet på lista over de 1000 best trente spillere i verden? Jeg må si jeg tviler.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914