Husk meg
Brukernavn
Passord

Norge-Bosnia

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 25 mar 07, 10:44

Overrasker det dere eller, at kampen ble avbrutt? Bosnia har varslet dette LENGE. Har tilogmed vært på TV2.

Er ikke det som er skandalen her, for å si det sånn.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 25 mar 07, 11:47
Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av SirLion
hehe.. du har sett kampen vettu Keiko.. mens jeg så den ikke.. hehe.. var opptatt med litt andre ting :P

Hvis du var på FFK-Lyn kampen i fjor på stadion har du et nogenlunde riktig bilde, med Norge i rollen som FFK og Bosnia i rollen som Lyn. Norge skaper en haug av sjangser uten å treffe mål, og alt Bosnia trenger et et frispark (og muligens en keepertabbe i Steinar Sørlie-klassen) + en kontring for å vinne...

Ser folk sier at Brenne (<cencored>) spiller bedre enn de fleste norske, men er ikke enig. Han kom bare til et par halv-sjangser mens resten hadde flere 100% sjangser....tom Panzer-Hagen som fikk et mål anulert...

BTW tror nok at du tok toget til Moss jeg da...

Hehe, nei, bor nok i fredrikstad jeg, så var nok ikke i Moss igår gitt :P Husker den kampen med sørlie jah.. =) Det med at det ble bråk fra bosnia var ingen bombe det nei Martin_ =)

Nå skal nok Norge slite med å komme videre til EM, jeg tror ikke vi gjør det.. men men, alt kan skje..

Drekka, pule spy og sloss.... Ta toget til Moss...

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 25 mar 07, 12:24

Merkelig at ikke f- b har det som hoved sakk at brenn(e) debuterte på landslaget i går...

Nå er det ikke for og pirke her men mellom FFK- Lyn i fjor så sto rami og ikke steinar i mål i den kampen.

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06

Lagt til: 25 mar 07, 13:53
deler davy watnes spørsmål en stund ut i opptøyene og han sa hva alle antagelig tenkte

"alle visste det kom og når det først skjer står de (politi, sikkerhetsfolk) bare å ser på i 45minutter???"
det var ikke en kjeft som ble arrestert, politiet stod og så på til bråkmakerne var ferdig og gikk frivillig. fy faen så pinlig!!

tenk om det skulle bli bråk her en gang, det der var jo i og for seg bare uskyldige bluss. hva vil skje da? hvis det blir vill slossing på tribunene, vil de stå og se på da også???? noen ganger er jeg flau over å være norsk. i går var en slik dag!!!

kampen var like tragisk som de sikkerhetsfolka som stod med lua i hånda

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 25 mar 07, 14:33
Må bare si at jeg synes politiet løste denne episoden på en helt eksemplarisk måte, når tragedien først var ett faktum så må man tenke på at det er mennesker som er midt oppi det hele, familier, barn og eldre. Som ikke er endel av bråkmakerne. Og visst man skal velge mellom og hindre at kun ett menneske skal bli skadet fremfor at 10 bråkmakere blir tatt så er valget veldig enkelt. Politiet var veldig flinke som ikke skapte hysteri blant noe pubikum og ungikk dermed det som kunne blitt en enda større tragedie. Slike hendelser kan utløse store tragedier, politiet ventet til stemningen roet seg og etter dett skilte de ut den seksjonen som det var flest bråkmakere på  for deretter og sortere ut bråkmakerne. Hadde politiet skulle jage alle ut på en gang hadde dette skapt panikk og sannsyneligheten for motbør og trengsel ut i gangene. Og det hadde blittekstremt farlig. Samtidig er det viktig og tenke på at de som blir bortvist fra stadion faktisk skal ut i det åpne rom og dette kan skape farer for personer på gatene og i omerådene rundt. faren for at kanskje 40-50 kanskje 100 mennesker med krigsstemmning i oslonatten tror jeg rett og slett kunne vært farlig.

Nei rett og slett en suverne jobb fra politiets side!!

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til: 25 mar 07, 14:43
Slett jobb av både det norske og bosniske politiet etter min mening. Flaut er det rette ordet.

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 25 mar 07, 17:46
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Slett jobb av både det norske og bosniske politiet etter min mening. Flaut er det rette ordet.

Av det bosniske politiet? Hva har de med dette å gjøre?

Burn in hell, por favore..

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 25 mar 07, 17:52
Det var både bosnisk og norsk politi på ullevål.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 25 mar 07, 18:39
Opprinnelig postet av Martin

Merkelig at ikke f- b har det som hoved sakk at brenn(e) debuterte på landslaget i går...

Nå er det ikke for og pirke her men mellom FFK- Lyn i fjor så sto rami og ikke steinar i mål i den kampen.

Shabaan stod FFK-Lyn i fjor, men det var ikke det jeg mente. Det jeg mente var at den tabben Myhre gjorde i går var i Steinar Sørlie-klassen, dvs en meget grov tabbe...

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Bite my shiny metal ASS!

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 25 mar 07, 18:43

å ja sånn og for stå.

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 25 mar 07, 20:01
Opprinnelig postet av Olavesen
Det var både bosnisk og norsk politi på ullevål.

Da er jo den grei.

Burn in hell, por favore..

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 25 mar 07, 20:55
Opprinnelig postet av T.Olsen
Setter en kald tusing på norge i denne kampen, sikret 40% avkastning på noen få timer. det opplever jeg sjeldent flere ganger om dagen.. men i de store oppgangstider som har vært skal jeg ikke legge skjul på at jeg har gjort penger på børsen, tvert i mot.

Oddskongen?

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07

Lagt til: 25 mar 07, 21:50
Haha.. Ja, det kan ikke gå like bra hver gang Tipper aldri Norge igjen, nei. Tredje gangen jeg går på en smell med Norge, satt heldigvis penger på lindköping også.

FFK, i 50 mot toppen.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 26 mar 07, 07:53

Haha.. Ja, det kan ikke gå like bra hver gang Tipper aldri Norge igjen, nei. Tredje gangen jeg går på en smell med Norge, satt heldigvis penger på lindköping også.

Jeg har, etter en lang rekke tristesser på odds-fronten (tilogmed kampene som Norge "skal" tape klarer de ikke å tape - da karrer de gjerne til seg et hederlig uavgjort-resultat), bestemt meg for å ikke tippe (iallefall ikke av en viss størrelse) på de laga jeg heier på. Dermed er FFK, Norge og Derby utelukket fra oddstipping...

Det er greit å sette en femtilapp for å få følelsen, men noe mer? Naaaaaj.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 27 mar 07, 04:37

Setter en kald tusing på norge i denne kampen 

Regner med du tar med denne når du gir ut boken "101 måter å kaste penger rett i dass" ?

Huff, den kampen var en trist affære. Må da kvalifisere til en av Norges dårligste landskamper noensinne. Men det var en hjelpeløs taktikk Hareide hadde - børste på i 100 fra start og satse alt på at en tidlig scoring skulle avgjøre kampen. Makan. Når det er så mye klokere å spille litt avventende i første omgang, kjenne motstanderen litt på tenna, demonstrere egen defensiv styrke, og spare både litt krefter og noen offensive triks til motstander begynner å bli sliten og småfrustrert. Men nei, her skulle man løpe seg sliten tidligst mulig, blottlegge alla lagets styrker og svakheter, og håpe på at motstander ville være for dårlige til å score på oss. Nei her fikk strategen Hareide et solid skudd for baugen. Norge har vel aldri vært gode på å føre kamper, men dette minnet mer om vikinger på fluesopprus enn det så ut som en gjennomtenkt strategi. Med mindre man er Mike Tyson og i sitt livs form er det stort sett alltid en elendig idé å storme i angrep fra gongongen går. Du Hareide du Hareide, hva gikk det av deg?

Nå er det bare å krysse fingre med tær og håpe på en radikal forbedring på strategifronten til onsdagens kamp. Jeg tviler på at trikset med å psyke ut motstander gjennom å klage på at de henger opp bannere på stadion gjør det store utslaget, hvis det da ikke får tyrkerne til å undervurdere oss. Det kan kanskje tenkes. De er i alle fall sikkert dødsforvirret nå som de ikke vet om Carew kommer til å spille eller ikke. Den Hareide er jammen en luring!

På den annen side kan det virke som om Hellas har sans for Hareide-strategien med at en tidlig scoring skal redde kvelden. Fortsetter de sånn er det fremdeles muligheter for Norge å bli nr to i gruppa.

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 27 mar 07, 22:26

Bosnia-hooligans ødelegger, som vanlig. Det værste er jo at de går ut og beklager ovenfor nordmenn i ettertid at de ødela for oss. Hva faen??? Gjøre noe så planlagt, og etterpå skal de liksom innrømme at det var kjedelig at Norge og Nordmenn ble offer for aksjonen deres.

Dette er bøller, rett og slett.

Ikke veldig imponerende sikkerhet på ullevåll heller akkurat, flaut rett og slett.

Også kommer jo kampen da, omsider, noe som nesten er enda flauere. Vi har jo verdens desidert dårligste forsvar. Og uten Solskjær fremme, blir desverre Carew veeeeldig aleine.

Nå er jeg en av de få som faktisk tror vi slår Tyrkia i morgen. En kamp vi antaklige ikke blir nødt til å føre, passer oss mye bedre.

Alltid optimist!!

Alt for Svein!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 27 mar 07, 23:40
Opprinnelig postet av Kristian B

Ikke veldig imponerende sikkerhet på ullevåll heller akkurat, flaut rett og slett.

Det der har jeg også veldig lyst til å mene. Akkurat som jeg har lyst til å håpe at man kan forhindre den slags hærverk mot fotballen i fremtiden.

Men etter hva jeg forsto er disse bengalske lysene veldig små. Så hva skal man gjøre, dra trusa av alle som skal på fotballkamp? Det går ikke, det sier seg selv. Hva man kan gjøre er egentlig bare to ting. Enten stenger man bosniske tilskuere ute fra all fotball pga denne episoden, og rammer således stort sett fredlige tilskuere, eller man lever med at slike ting kan skje. Ha den nødvendige beredskapen i bakhånd, og ta det etterhvert som det kommer.

Noen annen genial løsning finnes ikke, hvis man skal klare å lokke noen til å gå på fotballkamp i fremtiden.

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 27 mar 07, 23:53
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Kristian B

Det der har jeg også veldig lyst til å mene. Akkurat som jeg har lyst til å håpe at man kan forhindre den slags hærverk mot fotballen i fremtiden.

Men etter hva jeg forsto er disse bengalske lysene veldig små. Så hva skal man gjøre, dra trusa av alle som skal på fotballkamp? Det går ikke, det sier seg selv. Hva man kan gjøre er egentlig bare to ting. Enten stenger man bosniske tilskuere ute fra all fotball pga denne episoden, og rammer således stort sett fredlige tilskuere, eller man lever med at slike ting kan skje. Ha den nødvendige beredskapen i bakhånd, og ta det etterhvert som det kommer.

Noen annen genial løsning finnes ikke, hvis man skal klare å lokke noen til å gå på fotballkamp i fremtiden.

Enig i det meste du skriver... Men:

Jeg skjønner at det er vanskelig å finne disse blussa på innsiden av lysken, og når de omtrent er tapet fast til balla. Når sikkert 1000 mennesker prøver å smugle inn bluss, skal det selvsagt gjøres vanskelig å ta alle.

Men det jeg undret meg over, var hvor handlingslammet politiet og sikkerhetspersonell på Ullevåll virket da det stod på som værst. Hvorfor ble ikke beredskapstroppen tilkalt enda tidligere. Disse marsjerte inn på stadion først 15-20 minutter etter at de første lysene ble kastet. Det virket som om de ventet og håpet på at gærningene ville gi seg, eller at de eventuelt ville råke opp for bluss. Og hvorfor gikk ikke politiet opp på tribunen og  menget seg med de bosniske pøblene enda tidligere?? De virket rett og slett uforbredt, selv med alle de advarslene de hadde fått i forkant.

Alt for Svein!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914