amatør messig av sparta..
Mine tanker rundt sparta-laget (antatt første 11-er etter kampene så langt i år)
sandem - ikke god nok for 1. div. er over toppen, og kan finne på å gjøre mye rart
heieren - talentfull, men holder ikke godt 1. div nivå ennå. bedre som stopper?
artur - en av bærebjelkene i spartalaget, men har vel tapt seg litt i fht for et par år tilbake
hjalmar - langt over toppen. har rutine, men ikke så mye mer
berat - er vel den som har figurert på v.back i det siste. er ikke i nærheten av 1.div nivå verken som back eller ving
bjørnar - har tapt seg veldig syns jeg. ikke samme nivå som tidligere
are - flopp i tippeligaen, helt i sparta. er vel bedre som stopper. har ikke gode nok ferdigheter, men er bra i duellspillet
kimma - arbeidssom, men ferdighetsmessig holder han ikke for mer enn 2.div
halvorsen - stort talent, men akkurat som heieren holder han vel fortsatt ikke godt 1.div nivå ennå. litt for veik.
wiig - arbeidssom, men alt for ineffektiv. langt i fra å være noen superspiss.
maktar - den eneste spartaspilleren som holder høyt nivå på sitt beste, men er alt for ustabil.
Så min konklusjon er at dette sparta-laget ikke er godt nok for å holde seg i 1.div.
Det er typisk for nedrykkslag å ofte spille "gode" kamper som likevel ender med tap
---------------------------
Frihet for Ultras!
Sandem - var svært skadeplaget i fjor, men fikk spille elleve kamper. Kom vel på rundens lag i Aftenposten to ganger tror jeg.
Heieren - enig i at han ikke holdt førstedivisjonsivå i fjor, men har tatt store steg over vinteren. Etter tre kamper har han 5, 67 i snitt på VG-børsen, og er inne blant topp 10.
Arthur - 5,0 på VG-børsen i fjor, og var vel med det blant de fem beste stopperne i divisjonen.
Hjalmar- spilte lite i fjor (men ble vurdert til å være god nok for eliteserietroppen til Sandefjord), tiden vil vise hvor mye han har inne. Har i hvert fall mye førstedivisjonserfaring.
Berat - enig i at han er et usikkert kort, men har imponert til nå. Tiden vil vise...
Bjørnar - fjorårets kaptein, visekaptein i år. Scoret 5 mål i fjor, 2 på straffe, ett straffemål så langt i år. Hvor mye han har tapt seg får andre vurdere, men han holder utvilsomt førstedivisjonsnivå (også han var på rundens lag i fjor, husker ikke hvor mange ganger). Lå over midten på VG-børsen.
Tronseth - er nok her jeg er mest uenig. Mulig han ikke var god i Tippeligaen, men han holder utvilsomt godt førstedivisjonsnivå, noe han også viste som midtbaneanker i Hønefoss (er vel en grunn til at FFK hentet han). Har dominert som anker i de to siste kampene!
Kimma - mulig basisferdighetene hans ikke holder mer enn andredivisjonsnivå, men løpskapasiteten hans hører nok til tetsjiktet i Tippeligaen. I sum blir han en grei førstedivisjonsspiller, og ble sågar kåret til årets Spartaspiller i fjor (av trenerapparatet). Leo spilte ikke ti år i PL på grunn av ferdigheter med ball.
Halvorsen - kan si akkurat det samme om han som om Heieren. Holdt ikke førstedivisjonsnivå i fjor, men dominerer i år. Backen til Haugesund, med nesten 50 landskamper for Haugesund og VM-erfaring, pådro seg gult kort til slutt. Også han er inne på topp 10 på VG børsen.
Wiig - scoret sitt første mot Molde, og imponerte meg voldsomt i den kampen. Er en mye bedre duellspiller enn jeg hadde trodd, og jeg er overbevist om at han holder godt førstedivisjonsnivå.
Makhtar - den i stallen med det største toppnivået, men er som du sier ustabil. Håper et år i Norge og en skadefri oppkjøing har gjort han godt.
I tillegg kan nevnes:
Felix Brillant - en spennende ving. Har ett år i MLS, og uttak i Canadas VM-tropp. Er nå i matchform, og får nok mye spilletid framover.
Karim Aoudia - en annen spennende ving. Er på utlån fra Stabæk, har to U21 kamper (født i 86). UEFA presenterte han som en av ti framtidige stjerner eter U19 EM for to år siden
Joachim Heier - født i 86, tidligere reservekeeper i Moss, konkurrerer med Bråthen om en plass i U21-troppen (spilte for U21 senest i vinter).
Alexander Forsberg - ingen teknikker, men helhjertet i alt han gjør. Startet halvparten av kampene for Mosselaget som tok kvalikkplassen i 2005.
Mommo, Haraldsen, Lilleng, Stubsveen, Rustadstuen, Turner kunne også nevnes.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914