Husk meg
Brukernavn
Passord

Viking forumet - Ville vesten og trakasering

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Aristo-gutt

Knøttespiller
Ble medlem: 02 nov 06

Lagt til: 30 apr 07, 11:18
Endret: 30 apr 07, 11:22
Noen som har lest tråden på forumet til viking supporterene, "hordene"

Jeg ble helt lei meg av hvordan supporterne til viking trakasere egne spillere!
Gang på gang kommer de med nedlatene kommentarer både på hvordan de spiller og hvordan de er privat.

http://www.vikingforum.no/viewtopic.php?t=1066&start=45&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Sitat fra noen inlegg:

Viking e et lag heila fotballnorge ler av makan til klovner skal man lete lenge etter!!!

Tengesdal søk jobb som jøgler på danmarksbåten!
Svenning trøndelags dårligste fotballspiller må med henta sånt møkk?
Søren Berg ka tid ska den maen skyta eller prøva å skyta?
Soma binde opp forsvaret liga dårligt som skolelim.
Jone deg syns eg synd på du e goe men har ingen goe rundt deg.
Ijeh går fort sure og då e ann svært dårlig.
Hannes ingen goalgetter akkurat!
Stocholm greie nok ikkje någe mer.
Austbø kan ikkje lastas for tapet.

Benken suge tror alle lag i eliten har beedre benk faktisk.

Sitat slutt**

Først trodde jeg det var et inlegg fra en useriøs forum medlem. Men etter som jeg leste side på side, viste det seg at i nesten alle kommentarene var nedlatene og usmaklige.

Håper aldri det blir slike tilstander på dette forumet. Og i den anledning vil jeg takke moderatorene som gjør en knall jobb på siden og vårt elskede forum

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 30 apr 07, 12:36
Bl.a Hoås og Sørlie har vel fått gjennomgå her da

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 30 apr 07, 15:31

Opprinnelig postet av Bob Page
Bl.a Hoås og Sørlie har vel fått gjennomgå her da

Toth og Multe har fått passet påskrevet her også. Jeg var vel en av dem som synes Multe burde funnet noe annet å gjøre ifjor høst - men har vært ærlig nok til å innrømme at jeg har tatt feil. Synes han gjør en særdeles brukbar jobb som potet på begge sider...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 11 mai 07, 23:32

Tror vi kan skryte på oss en gjennomgående litt bedre tone her inne enn disse ekslemplene viser. Det er ikke nødvendigvis galt å kritisere spillerne, så lenge det er en snev av saklighet i det.

Den dagen Hoås f.eks. hopper i en hodeduell skal jeg slutte å mobbe ham for ikke å kunne det.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 12 mai 07, 14:10

Norgesmester

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 07, 21:41

Opprinnelig postet av DrDRE

Hva er det du mener å si? At vi ikke har en bra tone på forumet, eller at Hoås er en undervurdert hodespiller?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 12 mai 07, 21:51
Hoås vinner mange dueller han. eller ser du kanskje ikke det

http://keiko99.net

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 07, 22:18
Endret: 12 mai 07, 22:20

Jo, men stort sett bare de han får gratis fordi han tross alt er 203 høy. Hadde gutten hatt spenst i tillegg hadde han vært tilnærmet uslåelig i lufta. Og det er han ikke. I mine øyne er han i beste fall lagets tredje beste hodespiller, hvis han da er bedre enn Martyn og Martinsen. Jeg er ikke sikker.

Mener å ha sett det før, spillere (eller idrettsutøvere generelt) som får for mye gratis i ungdommen kan ha en tendens til å stagnere i utviklingen fordi de ikke lærer seg å jobbe hardt nok. Tarik er et motstykke, han får ingenting gratis, og jobber knallhardt for all framgang. Hadde Hoås hatt Tariks innstilling tror jeg han kunne vært ca dobbelt så god som han er.

Men noe skal Hoås ha; nemlig en besynderlig evne til å score historiske mål. Han er også god på å binde opp motstandere og gi rom for egne spissmakkere. I selskap med Tarik, West og Fofana bidrar Hoås med andre kvaliteter på topp, ingen tvil om det. Men Toth er fremdeles en bedre ballvinner i mine øyne.

Jeg utelukker ikke at Hoås kan bli en knallspiller i løpet av få år. Har tidligere kalt ham en uslepen diamant, og det står jeg ved. Men enn så lenge har han det til felles med Ramberg at hver gang han scorer ser det i beste fall ut som en tilfeldighet. Får bare håpe Grønnis er den rette til å få Hoås til å glimre og gnistre. Han gir i alle fall gutten en sjans.  

DrDRE

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 07, 22:23
Endret: 12 mai 07, 22:23
Flight: Det er stort sett bra tone på forumet, men enkelte spillere ser ut til å være "lovlig vilt", man kan si nærmest hva man vil om dem, så lenge man slenger på et smilefjes like etterpå. Sier ikke at Hoås er en undervurdert hodespiller, men en sterkt undervurdert spiller. Bare fordi han ikke er så god på hodet som høyden hans skulle tilsi, og at han er så hengslete at det ser ut som flaks hver gang han dribler seg fri fra et par spillere, så er han ikke så dårlig som enkelte her inne skal ha det til.

Norgesmester

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 07, 22:42
Endret: 12 mai 07, 22:44

Jo, ser poenget ditt, DrDre.

Tror nok de fleste irriterer seg mer over sleivete kommentarer når man ikke er enig i dem enn hvis man innerst inne deler oppfatningen. I Viking er sikkert alle enige om at laget deres suger for tiden.

Men hvis jeg slenger en sleivete kommentar og føyer til et smilefjs, så er ikke det bare for å ufarliggjøre mobbing, men heller er det dels for å understreke at jeg tross alt har respekt for spilleren, og dels fordi jeg går ut i fra at spilleren tåler kommentaren. Hoås kan hoppe, det vet vi alle. Men det virker som om han er litt for vant til å ikke behøve det for å vinne i lufta. I TL må man hoppe for å vinne på hodet selv om man er 203 høy. Det må kanskje Hoås erfare før det for alvor går opp for ham. Tøffhet og duellstryrke kan også trenes opp, hvis man bare innser at det trengs forbedring.

Langs bakken er han god. Mye bedre enn de lange hengslete bena får det til å se ut som. Men han har mye uforløst den gutten, det tror jeg de fleste kan være enige om.

DrDRE

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mai 07, 13:40
Gode, velformulerte poenger, som vanlig!

Norgesmester

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 07, 00:56

Opprinnelig postet av DrDRE
Gode, velformulerte poenger, som vanlig!

I dag så jeg det; Hoås hoppet!

Jeg skal aldri mer mobbe ham for å ikke kunne hoppe!

(Men jeg kommer nok til å fortsette å kritisere ham hvis han unnlater å gjøre det.  )

Takk for kompliment, forresten. Skjønt på en dag som dette er det en dårlig trøst å kunne skrive velformulerte kommentarer på sidelinjen. Frister mer å bare legge seg ned å 

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 16 mai 07, 16:12

Det er jo folk i ffksupporter som kaller noen av våre spillere for søppel... Syns vi burde holde oss for gode til sånnt. Kritikk er helt ok men trakasering....nei!
Noen burde kanskje få seg et liv utenfor disse sidene.........?

RednWhite

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 17 mai 07, 08:29
Endret: 17 mai 07, 08:30

Det går an å mene at en spillers prestasjoner i en eller flere kamper er søppel. Egentlig tror jeg det er det de fleste i så fall mener, ikke at spillerne som personer er søppel men at prestasjonene deres er det.

Det er ikke alltid enkelt å kombinere engasjement og frustrasjoner med saklighet og retorisk presisjon. En viss romslighet må det være, ellers blir det stivt og kjedelig. Vi tar i litt andre veien også, kaller spillere konger selv om ingen av dem egentlig er det. Store ord i motgang som i medgang, er ikke det en del av gamet?

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 17 mai 07, 11:09
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Det går an å mene at en spillers prestasjoner i en eller flere kamper er søppel. Egentlig tror jeg det er det de fleste i så fall mener, ikke at spillerne som personer er søppel men at prestasjonene deres er det.

Det er ikke alltid enkelt å kombinere engasjement og frustrasjoner med saklighet og retorisk presisjon. En viss romslighet må det være, ellers blir det stivt og kjedelig. Vi tar i litt andre veien også, kaller spillere konger selv om ingen av dem egentlig er det. Store ord i motgang som i medgang, er ikke det en del av gamet?

Enig i det, i "kampens hete" blir mange karakteristikker brukt om både det (den)ene og det (den)andre, men innlegget jeg siktet til karakteriserte innkjøpte spillere som søppel. Grunnen er vistnok at de ikke har klart å komme med på FFKs a-lag. Det er spillere som ble innkjøpt ifjor så det kan vel ikke sies at det ble sagt "i kampens hete"?? Mange av våre spillere er ikke gode nok for TL, men søppel?? Nei, ærlig talt

RednWhite

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 17 mai 07, 14:10

Unødvendig det ja. Riktignok er ikke norsk fotball top of the pops akkurat, men så dårlig er det ikke heller. De som bruker sånne uttrykk skulle gått et par runder med Tamas Szekeres, og sett hvor lett det var å drible seg forbi ham. Ellers stoppe Vourinen på vei mot mål. Da kan det godt være man måtte fram med plasthansker for å plukke opp restene, etter at Tamas og Heavy hadde gjort sitt.

Men jeg vet ikke, det plager meg ikke alltid så mye å lese et sleivete og dårlige innlegg, egentlig. Bortsett fra når jeg oppdager at det er jeg selv som har har skrevet det. 

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914