Kvik Halden - Sparta 2-1
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor mange spillere har vi fått av disse klubbene opp igjennom åras løp ( Moss og lag fra Særp ) ??Det er vel noen spillere i dagens FFK som har vært på "lokale" lag, selv om kanskje ikke så mange er fra Moss eller Særp direkte: Staw, Bråthen, Martinsen, Elvestad, Tarik, Shabani, Ramberg.
Brenne kom vel fra Moss?Det jeg mener er at jo høyere nivået generelt sett er i fylket, dess flere gode (unge) spillere vil være tilgjengelig. Med Moss og Sparta i Adecco, Kvik Halden og en drøss andre i 2. divisjon, FFK 2 i 2. divisjon og flere østfold-lag i G19 interkrets for junior - desto flere spillere av høyere nivå vil være tilgjengelig.
Derfor håper jeg også at Moss og Sparta holder seg i Adecco og at flere andre rykker opp til 2.divisjon. Bredden vil bli bedre.
Jeg skjønner godt hva du vil fram til. Men det spiller ikke store rollen om disse " lokale " laga spiller i 1. eller 2.
Brenne hadde ikke " store " merittene å vise til før FFK kjøpte han " ( synes forøvrig FFK betalte dyrt for han den gang ). I utgangspunktet så er vel han Selbakgutt. De andre, bortsett fra VM kommer fra enda lavere klubber. Og Ramberg har jo gjort comeback.
For å være ærlig, så har jeg ikke noe særlig tro på at det drypper noe særlig med spillere inn til oss om det spiller " lokale " lag i 1. div. Da tror jeg faktisk det er lettere å få tak i de beste spillerne hvis de spiller i 2. div.
Opprinnelig postet av Bjørnen
Det har ikke falt dere inn at det er en sansynlighet for at FFK rykker ned en eller annen gang og at et annet østfoldlag kan rykke opp fra Adecco?Litt mere ydmykhet overfor andre lag i Østfold vil kanskje bidra til at dere ikke blir møtt med den samme hårreisende arrogansen dere utviser.
Utviser jeg så hårreisende arroganse når jeg skriver at jeg ønsker flest mulig lag høyest mulig? Jeg skrev vel at Moss + Sparta skulle HOLDE seg i Adecco, men det var for inneværende sesong. Ser du hva jeg har skrevet tidligere har jeg vel også spesifisert at jeg gjerne ser flere lag i Eliten, men at det er mindre sannsynelig at det blir flere enn to. Det kommer selvsagt an på antall lag i eliten også.
Hva som kanskje skjer med FFK i form av mulige nedrykk en eller annen gang er et scenarie jeg ikke orker å bruke tid på.
Dersom FFK rykker ned i Adecco, gud forby, vil det å ha mange lokale lag med talenter bare være enda viktigere - siden FFK da vil ha en mindre lommebok.
Beklager, Bjørnen, men mitt verdensbilde når det gjelder norsk fotball dreier seg om FFK. Dermed vil jeg sette FFK først og alle de andre på plassene etterpå.
Det er også ganske mange andre her inne som ikke er helt sveiseblinde når det gjelder de positive tinga flere østfoldlag i høyere divisjoner bringer med. AKkurat som at det er noen som ikke bryr seg det døyt, så lenge Moss rykker enda lenger ned. Slike personer og slike holdninger finner du en del av hos dere også - jeg tror ikke FFK er noe værre i så måte.
Det vi kanskje kan være hakket mer arrogante med er vår klubbs historie og hva vi har vunnet av titler - og så vidt jeg kan huske tok vi jaggu meg en ny tittel ifjor også...
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
Det har ikke falt dere inn at det er en sansynlighet for at FFK rykker ned en eller annen gang og at et annet østfoldlag kan rykke opp fra Adecco?Litt mere ydmykhet overfor andre lag i Østfold vil kanskje bidra til at dere ikke blir møtt med den samme hårreisende arrogansen dere utviser.
Utviser jeg så hårreisende arroganse når jeg skriver at jeg ønsker flest mulig lag høyest mulig? Jeg skrev vel at Moss + Sparta skulle HOLDE seg i Adecco, men det var for inneværende sesong. Ser du hva jeg har skrevet tidligere har jeg vel også spesifisert at jeg gjerne ser flere lag i Eliten, men at det er mindre sannsynelig at det blir flere enn to. Det kommer selvsagt an på antall lag i eliten også.
Hva som kanskje skjer med FFK i form av mulige nedrykk en eller annen gang er et scenarie jeg ikke orker å bruke tid på.
Dersom FFK rykker ned i Adecco, gud forby, vil det å ha mange lokale lag med talenter bare være enda viktigere - siden FFK da vil ha en mindre lommebok.Beklager, Bjørnen, men mitt verdensbilde når det gjelder norsk fotball dreier seg om FFK. Dermed vil jeg sette FFK først og alle de andre på plassene etterpå.
Det er også ganske mange andre her inne som ikke er helt sveiseblinde når det gjelder de positive tinga flere østfoldlag i høyere divisjoner bringer med. AKkurat som at det er noen som ikke bryr seg det døyt, så lenge Moss rykker enda lenger ned. Slike personer og slike holdninger finner du en del av hos dere også - jeg tror ikke FFK er noe værre i så måte.
Det vi kanskje kan være hakket mer arrogante med er vår klubbs historie og hva vi har vunnet av titler - og så vidt jeg kan huske tok vi jaggu meg en ny tittel ifjor også...
Deres klubbs nære historie består av nedrykksstrid og et tilfeldig cupmesterskap.
Det er dessuten ikke det dette handler om og det overrasker ikke at du ikke evner å se hva jeg mener. Dere omtaler de andre østfoldlagene på en meget nedlatende måte og jeg tror dere skal få spise i dere den holdningen en gang om ikke så lenge. Det er verdensbildet til enkelte FFK-supportere som provoserer, faktisk.
MFK - Østfolds stolthet!
Deres klubbs nære historie består av nedrykksstrid og et tilfeldig cupmesterskap.
Det overrasker jo ikke at du ikke leser og forstår hva jeg skriver heller, men fortsetter å ralle rundt i det sammasporet du har begynt å vasse i. Jeg er rimelig sikker på at jeg forstår hva du mener. Jeg spesifiserte det i forrige kommentar. Men du vil såmen ikke forstå hva jeg mener og skriver heller.
Valget av å bruke ordet "nære" hjelper vel litt på selvfølelsen, Bjørnen, men ikke så mye. La oss ta en rask oppsummering av nær og fjern histore av våre to klubber.
Vår klubbs nære historie består av 4 år i eliteserien og ett cupgull. Tilfeldig? Da må du si det om alle som vinner. Vår samlede historie består av 9 seriemesterskap og 11 cupmesterskap. Du må faktisk bruke begge henda, to ganger, for å telle dem.
Deres klubbs nære historie består av nedrykk fra Eliteserien til Adeccoligaen i 2002 og en kvalikplass i Adecco-ligaen i 2005. Deres samlede historie består av 1 seriemesterskap og 1 cupmesterskap. Du kan bruke to tomler for å telle dem - dersom du har tomler. Dere har så lite sølvtøy og historie i veggene å presentere at dere tilogmed trekker frem semifinaler i NM - også på deres egen hjemmeside.
FFK har spilt 7 (tror jeg, tar meg ikke bryet med telle) finaler i tillegg til de 11 som vi har vunnet...Antall semifinaler? Har ikke den minste anelse - men du vet, vi spiller ikke for semifinaler, vi...
Du er ganske så enestående dersom du mener at FFK ikke er en storebror i Østfoldfotballen. Storebrødre skal disse sine yngre søsken, stjæle dropsa (nuvel, vi betaler friskt, det skal dere ha - kan ikke huske at Moss har gitt noen fotballspillere til FFK) deres, og generelt sett være slik storebrødre skal være.
Småsøsken skal oppføre seg som de skal; gnål, henge i buksekantene til storebror, forsøke å forhindre at storebror får seg noe ved gjentatte ganger å presse seg inn på rommet og generelt sett dra fordeler av storebrors suksess frembragt kun av det faktum at han er eldst.
Fremtiden? Den kommer, den. Uansett hva som skjer...
Nå bør ikke du Bjørnen, preike for høyt om verdensbilde hva fotballklubb gjelder. Jeg har observert deg både her og på kråkevingen, og selv om jeg skal innrømme at det finnes vettige folk der og, må jeg si at hva ditt forhold til Moss fk gjelder, er det surrealistisk av en annen verden. Man skulle tro til tider at det er Moss som skal spille Cl finale i Athen i år. Det må være mange hull i veggene på glasshuset ditt.
Let the dice fly high!
Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.
Det er dessuten ikke det dette handler om og det overrasker ikke at du ikke evner å se hva jeg mener. Dere omtaler de andre østfoldlagene på en meget nedlatende måte og jeg tror dere skal få spise i dere den holdningen en gang om ikke så lenge. Det er verdensbildet til enkelte FFK-supportere som provoserer, faktisk.
Man høster som man sår, sier jeg bare.
Det var ikke måte på hvor kjepphøye mossingene var da FFK rykket opp til 1. divisjon.
Les forumet til Kråkevingen og deretter her på ffksupporter.net. Sammenlign. Ser du en stor forskjell?
Hvordan i alle dager kan du hevde at det er hovedsaklig FFK-supportere som er nedlatende?
Og Bjørnen - ærlig talt - du er vel ikke den rette til å snakke om verdensbilde, som tross alt har det snevreste tankegangen av oss alle? Man trenger ikke å lese mange av dine innlegg for å innse det. (F.eks. Vidar Martinsen, ring-a-bell?)
Nei, gi oss heller Sarpsborg, slik at vi igjen kan få et ekte lokaloppgjør det smaker fugl av. Det blir liksom aldri det samme med Moss. Det føles bare kunstig.
Har du lest forumets retningslinjer?
Hvorfor dette store engasjementet for andre? Når Keiko99 ønsker FKSS lykke til og skriver på vårt forum og lurer på hvordan det går så oppfatter jeg og andre det som bare hyggelig. Skal det være en selvskreven, og uskreven, regel at man "skal" mislike andre klubber og ha null sympati for dem?
For min del synes jeg det er hyggelig at FFK er i Tippeligaen og at MFK gjør det rimelig bra i Adeccoligaen. Det kunne ikke falle meg inn å snakke dritt om de klubbene og ønske dem alt vondt, bortsett fra tap når vi møtes. Sånn er det med alle motstanderlag.
Jeg treffer på hyggelige FFK-supportere og ekstremt blærete FFK-supportere - et greit snitt av befolkningen ellers, vil jeg tro. Aldri hører vi så mye snakk om SFK som fra Fredrikstad-folk, og måtte gudene vite hvorfor. (Er det en hemmelig losje og herreklubb her som inngår i det 100 de har på hjemmekampene?) Det er kun på dette forumet hvor man møtes med påstanden om at FKSS ivrer etter å bli sammenslått med SFK. Hvordan oppstår slikt oppvaskvann av prat, forresten? Det er rimelig greit å huske på at konkurransevilkårene er helt annerledes i de tre byene: Fredrikstad har spandable millionærer og en milliardær som har kjøpt opprykk, i Moss måtte man selge kronjuvelene, og i Sarpsborg ligger man bare hakket under FFK sportslig sett og med bare 10% av deres budsjett. En må se på vilkårene for å konkurrere før man spyr ut det ene og andre.
Til mandag gleder jeg meg til pølse i vaffel, trivelige folk på Melløs og ålreite mossinger, og hvis ikke det beste laget vinner håper jeg det er FKSS.
- sammen for Sarpsborg
Opprinnelig postet av Snæbbis
Mmmmmmmm så bra post denial, det lukter svidd mossing lang vei (eller er det cellulose?).
Nå bør ikke du Bjørnen, preike for høyt om verdensbilde hva fotballklubb gjelder. Jeg har observert deg både her og på kråkevingen, og selv om jeg skal innrømme at det finnes vettige folk der og, må jeg si at hva ditt forhold til Moss fk gjelder, er det surrealistisk av en annen verden. Man skulle tro til tider at det er Moss som skal spille Cl finale i Athen i år. Det må være mange hull i veggene på glasshuset ditt.
Har du eksempler?
MFK - Østfolds stolthet!
Opprinnelig postet av Holters
Man høster som man sår, sier jeg bare.
Det var ikke måte på hvor kjepphøye mossingene var da FFK rykket opp til 1. divisjon.
Les forumet til Kråkevingen og deretter her på ffksupporter.net. Sammenlign. Ser du en stor forskjell?
Hvordan i alle dager kan du hevde at det er hovedsaklig FFK-supportere som er nedlatende?
Og Bjørnen - ærlig talt - du er vel ikke den rette til å snakke om verdensbilde, som tross alt har det snevreste tankegangen av oss alle? Man trenger ikke å lese mange av dine innlegg for å innse det. (F.eks. Vidar Martinsen, ring-a-bell?)
Nei, gi oss heller Sarpsborg, slik at vi igjen kan få et ekte lokaloppgjør det smaker fugl av. Det blir liksom aldri det samme med Moss. Det føles bare kunstig.
Kjepphøye? Det var mang en gang vi snakket om hvor artig det hadde vært hvis FFK kom seg opp fra sumpa. Men det var før 50 trofaste tilskuere på gamle stadion ble til alle dere her i forumet og alle de andre som plutselig "elsket" FFK og hadde gjort det bestandig. Makan til blærete fremtoning. Jeg hadde Stabæk som mitt absolutte hatlag i "gamle dager", men det var før...
..og "moderatorene" på dette forumet viser at de fortsatt ikke kan reglene for forumet. Personkarakteristikkene hagler.
Voksen gjeng dere...
MFK - Østfolds stolthet!
Opprinnelig postet av spartasupporter
Det er kun på dette forumet hvor man møtes med påstanden om at FKSS ivrer etter å bli sammenslått med SFK. Hvordan oppstår slikt oppvaskvann av prat, forresten?
Dette skrives da stadig vekk om i SA . Senest stod det at Sparta Sarpsborg var villige til å droppe Sparta-navnet for å få til en fusjon/samarbeid...
For min del synes jeg det er hyggelig at FFK er i Tippeligaen og at MFK gjør det rimelig bra i Adeccoligaen. Det kunne ikke falle meg inn å snakke dritt om de klubbene og ønske dem alt vondt, bortsett fra tap når vi møtes. Sånn er det med alle motstanderlag
Se bare på kråkeforumet. Der rakkes det ned på FFK stadig vekk + MFK-supportere stadig vekk er her inne å lager kvalme, så "hatet" FFK-supportere har for Moss er det MFK-suporterene selv som har lagd... Hadde ikke det skjedd, så hadde det aldri vært skjenket Moss en tanke her inne..
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....
Opprinnelig postet av Bob Page
Det er kun på dette forumet hvor man møtes med påstanden om at FKSS ivrer etter å bli sammenslått med SFK. Hvordan oppstår slikt oppvaskvann av prat, forresten?
Dette skrives da stadig vekk om i SA . Senest stod det at Sparta Sarpsborg var villige til å droppe Sparta-navnet for å få til en fusjon/samarbeid...
For min del synes jeg det er hyggelig at FFK er i Tippeligaen og at MFK gjør det rimelig bra i Adeccoligaen. Det kunne ikke falle meg inn å snakke dritt om de klubbene og ønske dem alt vondt, bortsett fra tap når vi møtes. Sånn er det med alle motstanderlagSe bare på kråkeforumet. Der rakkes det ned på FFK stadig vekk + MFK-supportere stadig vekk er her inne å lager kvalme, så "hatet" FFK-supportere har for Moss er det MFK-suporterene selv som har lagd... Hadde ikke det skjedd, så hadde det aldri vært skjenket Moss en tanke her inne..
Det gytes mye piss mot MFK her i forumet også.
Hvem er det som lager "kvalme" av oss mossesupportere som titter innom her? Vi har noen "smartinger" på besøk på vingenforumet fra tid til annen og de fleste bidrar i langt større grad med vissvass enn hva jeg kan se mossinger gjør her. Det er så vidt jeg vet bare tre av oss: Hjælmen, Jan Rafn og undertegnede. Hvem av oss lager "kvalm"?
Du kan jo forklare hva du mener med "Kvalm" også?
MFK - Østfolds stolthet!
Opprinnelig postet av keiko99
bjørnen. kvalme er å slenge dritt.
Ok. Da mener jeg vedkommende som brukte det begrepet forklarer seg litt. Slenger vi mossinger dritt her? Gjør vi det?
MFK - Østfolds stolthet!
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....
Det skrives ikke om stadig vekk. Det var samtaler for å se om SFK ville være med i samarbeidet eller ikke. Da foreslo en mann, en mann!, å bytte navn hvis det var det som måtte til for å få SFK med. Altså et forslag fra en person, ikke noe som var drøftet eller foreslått av en klubb. SFK har i stedet valgt å starte en treårig plan med jakt på egne investorer.
Så da var vel dette oppklart en gang for alle.
- sammen for Sarpsborg
Det er da bare å lese dine egne innlegg her i tråden det da..
..åja. Alt som ikke er "Heia FFK!!!" er drittslenging ja. Hva sier du til moderatorer som kommer med personkarakteristikker, forresten?
MFK - Østfolds stolthet!
..åja. Alt som ikke er "Heia FFK!!!" er drittslenging ja. Hva sier du til moderatorer som kommer med personkarakteristikker, forresten?
Tålte du ikke at Holters skrev at du hadde en snever tankegang? Er det det sitatet du er muggen for?
Du kan godt være mot ffk selv sagt, men du vet sikkert godt at noen av dere lager noe kvalme med en del innspill som ikke finnes her inneOpprinnelig postet av Bob Page
Det er da bare å lese dine egne innlegg her i tråden det da..
Opprinnelig postet av keiko99
Du kan godt være mot ffk selv sagt, men du vet sikkert godt at noen av dere lager noe kvalme med en del innspill som ikke finnes her inne
Jeg prøver, keiko99, men jeg forstår altså overhodet ikke hva du mener. Lager noen kvalme med innspill som ikke finnes? Da er det jammen superkvalmeekspertene fra Moss som er på ferde.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914