Kvik Halden - Sparta 2-1
Av familiære årsaker ble det Kvik Halden-kamp på meg i dag, og ikke Lisleby - FFK.
Jeg fikk nesten med meg hele kampen i dag, der Kvik noe overraskende, men ganske fortjent, vant 2-1 over Sparta. Det var umulig å se at det var noen divisjonsforskjell på laga i dag.
Dette er vel å anse som en aldri så liten bombe...
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....
Opprinnelig postet av denialsander
Av familiære årsaker ble det Kvik Halden-kamp på meg i dag, og ikke Lisleby - FFK.
Jeg fikk nesten med meg hele kampen i dag, der Kvik noe overraskende, men ganske fortjent, vant 2-1 over Sparta. Det var umulig å se at det var noen divisjonsforskjell på laga i dag.
Dette er vel å anse som en aldri så liten bombe...
Pr.dags dato er vel Sparta på høyde med FFK 2. Dette resultatet ble jeg ikke overraska over.
Opprinnelig postet av keiko99
Syns synd på sparta jeg
????
skriv noe i stedet for ??????????
Det er vel ganske opplagt at det er bemerkelsesverdig når en FFK-supporter syntes synd på en rival.
Jeg syntes overhodet ikke synd på Sparta, men det hadde vært morsomt å fått de opp i Tippeligaen et år, så vi kunne få et skikkelig Østfoldsderby. Ser for meg Sarpsborg stadion med flere FFK-supportere enn Spartasupportere. Personlig hadde jeg håpet vi møtte dem i cupen, men den gang ei.
Ultras mentalita - Brigade RødHvit
Let the dice fly high!
Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.
Opprinnelig postet av Martin_
skriv noe i stedet for ??????????
Det er vel ganske opplagt at det er bemerkelsesverdig når en FFK-supporter syntes synd på en rival.
Jeg syntes overhodet ikke synd på Sparta, men det hadde vært morsomt å fått de opp i Tippeligaen et år, så vi kunne få et skikkelig Østfoldsderby. Ser for meg Sarpsborg stadion med flere FFK-supportere enn Spartasupportere. Personlig hadde jeg håpet vi møtte dem i cupen, men den gang ei.
Nja, når du legger til grunn at Keiko99 er Mysengutt er kanskje det ikke så merkelig likevel. Desuten hvis du vil til en bortekamp med mer FFK-supportere enn hjemmelags-supportere så kan du bare dra til Ullevåll når vi møter Fotball-Clubben Lyn til høsten
Selv liker jeg alle nederlag som Sparta Sarpsborg får og håper å få trøkka dem ned i 2. div igjen... Sparta Sarpsborg til Tippeligaen ? Ikke sjangs. Det har de ikke økonomi til + at det er ingen rike onkler i Sarp med fotballinteresse. Hvorfor tror du de ellers er så keene på å slå seg sammen med SFK ?
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
----
Det jeg mener er at du ikke har det medfødte "hatet" mot alt som lukter Sarpefoss fordi du ikke er Fredrikstadgutt...
---
----
Opprinnelig postet av Bob Page
Selv liker jeg alle nederlag som Sparta Sarpsborg får og håper å få trøkka dem ned i 2. div igjen... Sparta Sarpsborg til Tippeligaen ? Ikke sjangs. Det har de ikke økonomi til + at det er ingen rike onkler i Sarp med fotballinteresse. Hvorfor tror du de ellers er så keene på å slå seg sammen med SFK ?
Selv om jeg - egentlig - ikke unner Sparta, Moss eller noen andre lag fra disse byene suksess, håper jeg allikevel at de i det minste etablerer seg i Adecco-ligaen. Det er godt for rekrutteringen og FFKs fremtidige stjerner at det finnes mange lag på høyt nivå i lokalmiljøet (som Østfold tross alt er).
Hvis du ikke har på de mest fanatiske FFK-brillene og ser litt utover det naturlige "hatet", er jeg sikker på at du også ser at det vil være fordelaktig.
Nja, nå sender jo vi stort sett vrakgods til Sparta da.... Den neste er helt sikkert Tamas når kontrakten hans går ut til sommeren. Den største grunnen til at jeg ønsker Sparta ned er for å stoppe kjeften på sjefen min ettersom han er negativt til alt som har med Fredrikstad å gjøre.
Uansett har jeg aldri FFK-briller på meg når jeg ønsker andre lag ned...
---
----
. Det er godt for rekrutteringen og FFKs fremtidige stjerner at det finnes mange lag på høyt nivå i lokalmiljøet (som Østfold tross alt er).
Hvor mange spillere har vi fått av disse klubbene opp igjennom åras løp ( Moss og lag fra Særp ) ?? Det er ikke mange. Så det du skriver der har jeg ikke store trua på gett. Hvis vi hadde fått opp Lisleby og Østsiden så kanskje jeg hadde trodd på disse, men tvilsomt det heller. Østsiden har ligget div. under oss tidligere, og vi fikk knapt noen spillere derifra den gangen heller.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor mange spillere har vi fått av disse klubbene opp igjennom åras løp ( Moss og lag fra Særp ) ??
Det er vel noen spillere i dagens FFK som har vært på "lokale" lag, selv om kanskje ikke så mange er fra Moss eller Særp direkte: Staw, Bråthen, Martinsen, Elvestad, Tarik, Shabani, Ramberg.
Brenne kom vel fra Moss?
Det jeg mener er at jo høyere nivået generelt sett er i fylket, dess flere gode (unge) spillere vil være tilgjengelig. Med Moss og Sparta i Adecco, Kvik Halden og en drøss andre i 2. divisjon, FFK 2 i 2. divisjon og flere østfold-lag i G19 interkrets for junior - desto flere spillere av høyere nivå vil være tilgjengelig.
Derfor håper jeg også at Moss og Sparta holder seg i Adecco og at flere andre rykker opp til 2.divisjon. Bredden vil bli bedre.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor mange spillere har vi fått av disse klubbene opp igjennom åras løp ( Moss og lag fra Særp ) ??Det er vel noen spillere i dagens FFK som har vært på "lokale" lag, selv om kanskje ikke så mange er fra Moss eller Særp direkte: Staw, Bråthen, Martinsen, Elvestad, Tarik, Shabani, Ramberg.
Brenne kom vel fra Moss?Det jeg mener er at jo høyere nivået generelt sett er i fylket, dess flere gode (unge) spillere vil være tilgjengelig. Med Moss og Sparta i Adecco, Kvik Halden og en drøss andre i 2. divisjon, FFK 2 i 2. divisjon og flere østfold-lag i G19 interkrets for junior - desto flere spillere av høyere nivå vil være tilgjengelig.
Derfor håper jeg også at Moss og Sparta holder seg i Adecco og at flere andre rykker opp til 2.divisjon. Bredden vil bli bedre.
Det har ikke falt dere inn at det er en sansynlighet for at FFK rykker ned en eller annen gang og at et annet østfoldlag kan rykke opp fra Adecco?
Litt mere ydmykhet overfor andre lag i Østfold vil kanskje bidra til at dere ikke blir møtt med den samme hårreisende arrogansen dere utviser.
Jeg har tippet FFK ned i år (ja, igjen - laget er svakere enn tidligere TL-sesonger) og da har jeg blitt møtt med to argumenter: To tenåringer fra Afrika og ny stadion....
PS:
Moss får ny stadion i løpet av et par år nå. Med tette svinger til og med. FFK-logikken tilsier at vi garantert blir å finne i TL ganske snart da... ;-)
http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070516/MFK/105160058/1012/MFK
MFK - Østfolds stolthet!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914