Norge - Malta
Skulle sett kampen på TV men jeg gidder ikke å se mer og det sier sitt.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
4-0, og de har fått god uttelling. De skal være glad for at Bosnia slo Tyrkia 3-2 også.
Jeg led meg igjennom kampen igår. 4-0 er et flatterende resultat, ja...
Malta var akkurat så dårlige og ufarlige som forventet, men ikke engang mot et lag med amatører fra Malta klarer Norge å ha fasong på angrepsspillet. Måla kommer ikke bare fordi Norge spiller ut Malta, men fordi vi også har drittflaks (jmf. målet til Helstad - tilogmed jeg skulle klart å score der...).
At Hareide velger å la en bedrøvelig spiller som Gamst Pedersen (som attpåtil hadde magetrøbbel) få være på banen i 65 minutter er pinlig og vitner om manglende evner til å gjøre grep underveis i kampene.
Vi hadde vel 15 cornere. Stort sett ufarlige alle sammen. Vi burde minst hatt ett mål etter corner når vi har 15 stykker og hodesterke spillere som Iversen, Carew, Hangeland...
Klarer vi ikke bedre enn dette er det like greit EM spilles uten Norge. Da slipper vi ydmykelsen av å bli pisset på i offentlighet.
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
PÅL
Opprinnelig postet av palespen
Var da veldig så negative man skulle være og da...Greit,Malta var piss dårlige,og Norge gjør ingen enorm kamp.Men vi gjør det som trengs, vinner tross alt 4-0,og har full kontroll hele veien. Slutt å sutre
Gjør det som trengs ?? Hallo, det bør være slik som denalsander etterlyser, litt fasong på laget. De spilte like dårlig mot Malta som de har gjort i de siste kampene.
Bjørn Helge Riise syns jeg var positiv, ikke noe nøling og la inn på direkten mange ganger, hadde vel 3 målgivende eller noe.
De såkalte "stjernene" våre skuffer gang på gang og er utrolig dårlige på landslaget.
Begynner å lure på om det er noe i det Bohinen sa på TV2-sport her om dagen, at de ser på landslaget som er slags pause fra ett ellers stressende liv.
Flott at de endelig fikk en seier, dette kan nok åge leve lenge på!
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Felt P, rad 7, sete 11 !
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Flott at de endelig fikk en seier, dette kan nok åge leve lenge på!
Iallefall helt til virkeligheten sparker`n i rumpa onsdag førstkommende. Jeg håper selvsagt at vi skal klare å løfte oss et par nivåer til, men er stygt redd for at vi kjører en "walking on sunshine" og trur vi vinner på walk over...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Ser at Carew syns det var en solid seier og at folk burde være fornøyde... Hm. Seier riktignok, men er enig med Semb som sa at det burde stå 4-0 mye tidligere mot et amatørlag. Håper forresten Carew starter på benken til onsdan for makan til ineffektiv spiss skal man lete lenge etter.. Hjelper ikke at han har mange sjangser når han ikke setter dem.. Selv FFK har vel spisser som er mer effektive enn ham...
Helstad og Brenne syns jeg bør starte til onsdan.
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/
Opprinnelig postet av Bob Page
Ser at Carew syns det var en solid seier og at folk burde være fornøyde... Hm. Seier riktignok, men er enig med Semb som sa at det burde stå 4-0 mye tidligere mot et amatørlag. Håper forresten Carew starter på benken til onsdan for makan til ineffektiv spiss skal man lete lenge etter.. Hjelper ikke at han har mange sjangser når han ikke setter dem.. Selv FFK har vel spisser som er mer effektive enn ham...
Helstad og Brenne syns jeg bør starte til onsdan.
Det er ikke bare Carew som ikke viser seg fram. Hvor var Iversen hen da ?? Kan ikke si jeg la merke til han i det hele tatt. Og bruke han ute på kanten er helt på trynet. Er bedre å sette Alex Valencia der da jo. Er han skada eller ?? Han viste fine takter sist han spilte på kanten der. Jeg har på følelsen at Hareide tar ut folk bare på navnet jeg. Mange jeg kan kicke på, spesielt de etablerte slik som Gamsten, J.A.Riise ( jeg trodde de skulle være med å heve laget ).
Jeg har på følelsen at Hareide tar ut folk bare på navnet jeg. Mange jeg kan kicke på, spesielt de etablerte slik som Gamsten, J.A.Riise ( jeg trodde de skulle være med å heve laget ).
Det er jeg helt enig i. Er man utenlandsproff så får man spille på landslaget samme hvilken form man er i. Desuten må man spille på de riktige laga her til lands for å komme med, jfr Brenne. Han var da mer enn god nok i fjor...
Nei, tror det må en ny mann som landslagssjef inn for å kunne ta Norge ut av dette uføret. KT Eggen er jo fremdeles ledig. Hadde vært morsomt å sett om han kunne få til noe med landslaget...
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/
www.performance07.no
Opprinnelig postet av ffkfmv
Prøv å vær litt positiv da Rune! :)Syns faktisk Norge spilte en god match jeg... Vi må være litt stolte av landslaget vårt. Det er mange kamper igjen å gjøre det på, og med seier mot Ungarn er vi virkelig med å kjempe om en plass til EM
Syntes du virkelig Norge spilte en god match ?? Da krever du fader ikke mye. Norge pr. dags dato forsvarer plassen sin på FIFA-rankingen ja. Og de har mange dårlige foran seg der. Norge har spilt dårlig i mange, mange kamper nå, og viste klart mot Malta hvorfor de ikke er bedre enn det de er.
Men uansett, viktig å ikke sette de store kravene, og heller skryte av det som er bra syns nå jeg da:) Er fortsatt muligheter for EM! Ikke sant Rune?
www.performance07.no
Opprinnelig postet av ffkfmv
Jeg synes i alle fall at taktikken 4-3-3 fungerte bra, med B.H Riise som indreløper. Og jeg satt med følelsen av at vi skapte mye mer i forhold til de tidligere kampene.. Syns Norge bør fortsette med 4-3-3.. Selvom jeg er enig at Iversen ikke er noe kantspiller, men det at han trakk inn, åpnet jo for B.H Riise i bakrommet på høyresiden, så noe positivt kom det jo ut av det. I forhold til Alex Valencia, vil jeg si at Tarik er et like godt alternativ.
Men uansett, viktig å ikke sette de store kravene, og heller skryte av det som er bra syns nå jeg da:) Er fortsatt muligheter for EM! Ikke sant Rune?
Selvfølgelig skapte de mer sjanser. Det er tross alt Malta de møtte.
Fortsatt sjans til å gå til EM ?? Selvfølgelig, det er nok kamper å gjøre det på. Men med det spillet de bedriver med om dagen så kommer de i hvertfall ikke dit.
- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Jeg var på den kampen og den var DÅRLIG!!!! landslaget suger!!!
Hm! Det er visst populært å hate landslaget.
Hva var "DÅRLIG!!!" og hvorfor "suger!!!!" Norge i kampen mot Malta?
MFK - Østfolds stolthet!
Opprinnelig postet av Bjørnen
Så du kampen Bjørnen ?? Må du ha det inn med teskjeer ?? Det var ikke vanskelig å se det i den kampen.
Så du kampen Bjørnen ?? Må du ha det inn med teskjeer ?? Det var ikke vanskelig å se det i den kampen.
Jeg så kampen ja. Hadde den i bakgrunnen på vorspiel. Ingen toppkamp. Men vi vinner og det er det som teller. Gamsten var elendig.
Men poenget med mitt forrige innlegg var å sjekke om vedkommende bare gulpa opp gyteriene fordi det visstnok er tøft og populært å hate landslaget eller om det var noen flere vurderinger som lå bak "analysen".
MFK - Østfolds stolthet!
Men poenget med mitt forrige innlegg var å sjekke om vedkommende bare gulpa opp gyteriene fordi det visstnok er tøft og populært å hate landslaget eller om det var noen flere vurderinger som lå bak "analysen".
At det går ann. Er du helt borte eller ??
(*)FREDRIKSTAD FK(*)PLANKEHAUGEN(*)SEVEN NATION ARMY(*)
Hadde du tatt mange øl når du så den kampen bjørnen?? Det laget som Norge stillte bør man kunne forvente mer av en den forstillingen vi fikk... Det var lite innsatsvilje, ingen fart på ballen, dårlige pasninger. Den kampen hadde alt av momenter som man kan kalle dårlig og kjedelig fotball. Jeg vet at det var 3 poeng som var 1.pri, men allikevel da.... Litt må man vel kunne forvente av et lag som spiller med flagget på brystet.... Tøft å hate landslaget du lissom... Det hadde vel ingenting med dette å gjøre...
Det laget som Norge stillte bør man kunne forvente mer av en den forstillingen vi fikk... Det var lite innsatsvilje, ingen fart på ballen, dårlige pasninger. Den kampen hadde alt av momenter som man kan kalle dårlig og kjedelig fotball.
Og det er slik Norge har spilt i lang tid nå. Så jeg begynner å lure på om Hareide er rette mann til å styre dette laget. Jeg trodde det skulle bli bedre med Hareide enn med Semb jeg. Men det er samme smørja som blir servert nå også.
Jeg tror det har noe med innsatsviljen å gjøre... de er ikke stolte nok av å ha flagget på brystet. Var helt et annet trøkk når Drillo hadde kontrollen! Da var folk stolte av å spille på landslaget og ofret 200% hele kampen, uansett motstander og stilling...
Drillo er ikke akkurat typen til å stå bak og piske dem han heller. Han plukka vel ut spillerne som passa til sitt spillesystem. De som styrer nå plukker ut kun på navnet virker det som.
At det går ann. Er du helt borte eller ??
Glemte du "moderatorhatten" i dag? Du glemmer visst å følge reglene igjen. Kan du ikke argumentere for dine synspunkter i stedenfor å antyde at jeg er dum eller lignende bare fordi jeg mener noe annet enn deg?
På tide med voksne moderatorer her.
Ah.. du er kanskje ikke moderator du nei. Bare veldig ivrig.
MFK - Østfolds stolthet!
Hvem skal da lissom ta over etter hareide da?? skal ikke han gi seg hvis Norge ikke kommer til EM??
bare å glemme EM trur jeg..
Opprinnelig postet av Pinaasen
Hvem skal da lissom ta over etter hareide da?? skal ikke han gi seg hvis Norge ikke kommer til EM??
Den konklusjonen kunne man nok trekke etter de to kampene før Maltakampen.
Det jeg kunne fange opp var et evig press mot Malteserne på lørdag. Og enkelte elendige innlegg og pasninger fra Gamst. Ellers var det en middelmådig kamp. Men det er latterlig å se hylekorets bæljing hver gang Norge spiller. Nå er det gått så langt at folk slakter lagets innsats FØR kampen er spilt. Spørsmålet er jo om kunnskapsløse "supporteres" hyling bidrar til at våre menn gjør det bedre når de spiller kamp. Jeg tviler sterkt.
Jeg skal på Ullevål og heie på Norge på onsdag.
MFK - Østfolds stolthet!
Opprinnelig postet av Pinaasen
Si det. Kanskje hente inn en jugoslav ??
Ja det er bedre å ikke komme med i EM enn å bli ydmyket av alle andre lag som virkelig har lyst til å gjøre en god figur...
Patetsik holdning spør du meg.
Kommer vi til EM så er vi gode nok!
MFK - Østfolds stolthet!
Ja det er bedre å ikke komme med i EM enn å bli ydmyket av alle andre lag som virkelig har lyst til å gjøre en god figur...Patetsik holdning spør du meg.
Ja, jeg ser du skriver det!
Ja det er bedre å ikke komme med i EM enn å bli ydmyket av alle andre lag som virkelig har lyst til å gjøre en god figur...Patetsik holdning spør du meg.
Ja, jeg ser du skriver det!
Ikkeno problem ... kommer ikke til EM såå... :)
MIN MENING DA!xD
Henger meg på den!
det er fot mye klyser på landslaget... for mye dill dall å jåleri;D
PÅL
Opprinnelig postet av palespen
Er enig at malta kampen ikke var strålende på noen som helst måte...men det får da være måte på svartmaling fra enkelte her inne!Vi vinner 4-0 uten å gjøre noen stor kamp, hentet 3 poeng. Blir nok vanskelig å komme seg til EM, men mulighetene er der...og må da være lov å håpe og heie litt på landslaget vårt. Skulle Norge komme seg til EM vil det si at vi også er gode nok til å være der...
Helt uenig! Med den innsatsviljen Norge viser har de ingenting i EM å gjøre!! Svarmaling du lissom... Reflekterer kun over realiteten jeg!!!
åå herre!! Ønsker ikke noe annet enn at Norge kommer til EM. Hello, det er vårt land det er snakk om!!!
Kommer døm seg dit, er det på en måte som de fortjener.
Dette "jålerie" er kommet for å bli, det er bare å innse virkelighetens verden.. Det er jo heller ingen som kan bestemme spillerenes væremåte.
«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)
AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!
Det beste ved kampen var draktene og fargene til Malta. Hareide er en vits,faktisk dårligere enn de vitsene han til tider serverer gjenom media.Flott at de endelig fikk en seier, dette kan nok åge leve lenge på!
Opprinnelig postet av 1947modell
Det beste ved kampen var draktene og fargene til Malta. Hareide er en vits,faktisk dårligere enn de vitsene han til tider serverer gjenom media.Flott at de endelig fikk en seier, dette kan nok åge leve lenge på!
Hvordan er Hareide en "vits"? Hva har han gjort feil som andre kunne gjort bedre? Jeg sier ikke at du tar feil, men det blir liksom ikke noe interessant å komme med slikt uten å forklare hvorfor man mener det. See?
MFK - Østfolds stolthet!
Hva har han gjort feil som andre kunne gjort bedre? Jeg sier ikke at du tar feil, men det blir liksom ikke noe interessant å komme med slikt uten å forklare hvorfor man mener det. See?
Han har i hvertfall ikke bidratt så vi er kommet lenger i forhold til forgjengeren ( Semb ), og det er for svakt.
Hva har han gjort feil som andre kunne gjort bedre? Jeg sier ikke at du tar feil, men det blir liksom ikke noe interessant å komme med slikt uten å forklare hvorfor man mener det. See?
Han har i hvertfall ikke bidratt så vi er kommet lenger i forhold til forgjengeren ( Semb ), og det er for svakt.
..og den som kunne gjort det bedre er...?
Å ta over etter Semb (og Drillo) blir litt som å hoppe etter Wirkola. Semb og Drillo er de som har desidert best resultater med landslaget. Både fordi de var dyktige til å bruke de midlene de hadde til rådighet og fordi materiellet antakelig var bedre enn hva Hareide råder over.
MFK - Østfolds stolthet!
Å ta over etter Semb (og Drillo) blir litt som å hoppe etter Wirkola. Semb og Drillo er de som har desidert best resultater med landslaget. Både fordi de var dyktige til å bruke de midlene de hadde til rådighet og fordi materiellet antakelig var bedre enn hva Hareide råder over.
Spørsmålet ditt : Vet ikke, jeg grubla på det selv, derfor la jeg ikke ut noe navn.
Semb, tok over et godt lag fra Drillo, og lot det etterhvert gå til dundas. At Semb fikk noenlunde bra resultat kan han takke Drillo for. Du så vel hvilken vei det bar lenger Semb satt der ??
At de hadde bedre materiell enn Hareide ?? Er ikke så sikker på det jeg da men. Jeg tror heller på det at han er for dårlig i bruken av spillere.
Spørsmålet ditt : Vet ikke, jeg grubla på det selv, derfor la jeg ikke ut noe navn.
Semb, tok over et godt lag fra Drillo, og lot det etterhvert gå til dundas. At Semb fikk noenlunde bra resultat kan han takke Drillo for. Du så vel hvilken vei det bar lenger Semb satt der ??
At de hadde bedre materiell enn Hareide ?? Er ikke så sikker på det jeg da men. Jeg tror heller på det at han er for dårlig i bruken av spillere.
Lett å synse ikke sant? ;-)
Semb gikk nok litt lei på slutten ja og jeg også synes han satt lenger enn han burde. Men han har såvidt jeg vet bedre resultater enn Drillo og det skal ingen ta fra ham. Men nå har det jo vært kult å hetse både Drillo (spesielt i Fredrikstad) og Semb i årevis og når man kommer med fakta og sier at de gjorde det bra, så blir man jo latterliggjort.
MFK - Østfolds stolthet!
vi kan virkelig ikke klage over kampen mot malta. vi møter et svakt lag vi slår 4-0 uten å måtte anstrenge oss noe særlig. greit nok ingen perfekt 1omgang, men malta kommer til ingen store målsjanser. vi løper dem tomme i 2omg og kjører fullstendig over dem særlig i andre del av omgangen.
derimot fortjener virkelig gamst`n å bli satt under lupen for sitt MEGET svake landslagsspill. sett flere PL kamper med blackburn, der viser gamst innsats, glød og glitrende dødballer. èn dårlig kamp kan alle ha, men dette er iferd med å bli en trend. er gamst for trygg på Norge? klippekort? uavhengig om gamst`n imponerer eller ei ved tillit imarra, mener jeg han burde begynne på benken. vi har alternativer i brenne,grindheim, helstad og ikke minst braathen som kan gjøre en god figur, det handler om signaleffekten hareide og co gir ved nå å eventuelt gi fornyet tillit til gamst. 2 eller flere svake kamper på landslaget så er det ut! eks:myhre.
forøvrig fryktelig skuffende engasjementet rundt Norge her inne, noe som kan virke å gjenspeiles i samfunnet ellers. er du fra NORGE så støtter du NORGE i tykt og tynt. jeg elsker Norge av hele mitt hjerte, selvsagt blir jeg også forbanna når vi leverer kamper ala bosnia kampen, men anyway ingenting ville gledet meg mer enn et sluttspill med Norge!!nasjonalfølelsen folkens?
forøvrig har Norge spilt meget godt i denne kvalifiseringen, praktkamp borte mot ungarn, meget bra borte mot hellas som vi ufortjent tapte mot(braathen fikk bl.a. feilaktig annulert et mål på stillingen 0-1), borte mot tyrkia sviktet kun myhre, betryggende seirer hjemme mot moldova og malta, og en svak kamp hjemme mot bosnia. ergo Norge har overrasket meg svært positivt i denne kvaliken med unntak av bosnia-kampen og ingen kunne gjort en bedre jobb enn den hareide/by riise har gjort til nå.
UEFA KØPPEN 2007?!
Bateman:
Kan da ikke få sakt det bedre..
«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)
AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 06 jun 07, 02:09
Endret: 06 jun 07, 02:11
Mye ufortjent kritikk av landslaget for tiden.
Er også enig med bateman. For meg er det like naturlig å holde med Norge som å holde med FFK.
Hva gjelder "stjernene" våre så er det som noen har sagt nylig for lett å glemme at når de er gode på sine respektive klubblag så er det fordi de har spillere av verdensklasse rundt seg til å ta de store løftene, og så kommer våre spillere og bidrar med krydder oppå det. Hvis vi forventer at disse spillerne skal ta de tunge løftene for Norge så forventer vi plutselig at de skal gjøre ting de aldri har gjort på klubblagene.
Det norske landslaget er heller ikke det eneste som svikter. England; har selv trodd at de er et av verdens beste lag siden 1966. Det har vi i Norge så inderlig gjerne villet tro også, ikke minst fordi noen av våre største triumfer har vært mot nettopp England. Vi lar oss så mer enn friviliig bedra, fordi det gjør godt for selvtilliten vår å tro at vi har slått et storlag.
Spania; i mine øyne verdens mest skuffende landslag. De har ekstremt gode spillere, en av verdens beste ligaer, og et landslag som er nærmest kronisk ute av stand til å prestere når det gjelder. Noe av det samme med Tsjekkia, de har en drøss gode spillere, men hvor ofte presterer de når det gjelder? Hvert 20. jubelår eller noe slikt.
Når Hellas kunne vinne EM sist, kan Norge kjempe om medaljer i EM neste gang. Det er ikke nok å måle enkeltspillere mot hverandre og ut fra det si hvem som er best. I så fall hadde England faktisk vært et storlag, Spania også. Danmark ville aldri ha vunnet EM i 1992, ikke mer enn Hellas i 2004. Og i våre møter med Brasil ville vi tapt hver eneste kamp 10-0, enten det var VM eller en grå privatlandskamp. Norge har alle muligheter, og selv er jeg ikke i tvil om at Norge kommer til EM. Det handler ikke bare om hvor gode Norge er, men også om hvor gode de landre lagene er eller ikke er. Både Tyrkia og Hellas leverer dårlige kamper i blant de også, selv om de har startet kvaliken noe bedre enn Norge.
Jeg ser all grunn til å være optimist på landslagets vegne. Forstår at ikke alle er det, men det er vel ikke alle som tror at Rosenborg skal vinne serien i år heller. En fin ting med fotball, det er lov å ha ulike meninger.
"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"
- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914