Husk meg
Brukernavn
Passord

Raymond Kvisvik

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 10 3

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 25 jul 07, 00:27

Kampen mot LSK var vel muligens av det slaget hvor Kvisvik kommer minst til sin rett. Mye hard fysisk kjemping hele veien. Ikke alle kamper er sånn. Ikke alle lag kan uten videre bruke en av sine beste spillere til å passe på Kvisvik hele kampen gjennom. Og likevel, det var fremdeles Kvisvik som sto bak når FFK skapte sine største sjanser. Bare Wehrman viste noe nær tilsvarende nivå på de offensive pasningene i mine øyne.

Jeg synes også det er helt greit at Kvisvik ikke løper hjem hver gang motstander går i angrep, men blir liggende litt oppe i banen og er et glimrende oppspillspunkt hvis/når FFK bryter angrepet.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 25 jul 07, 00:30
Opprinnelig postet av dracula

Kvisvik er en flimrende spiller og entertainer, dessverre for han lever han ca 30 år for seint i fht sin nåværende "livsstil."

Hva jeg mener idag som fotball er blitt toppidrett må en fotballspiller være topptrent og alderen krever også mer trening. Sjøl av letttrente personer. Kvisvik kan minne med om Francis Lee på M.C dersom noen husker han. God og rund i allefall noen kilo for mye, akkurat som Kvisvik.  F. Lee var en kjempespiller såvel på klubblag som landslag den gangen, men det var den gang.

 

Tankene mine heller mer mot en spiller som Jan Mølby, beveget seg vel strengt tatt aldri utenfor midtsirkelen, men fy fabian for en spiller

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 jul 07, 00:32
Endret: 25 jul 07, 00:33
Jeg ble regelrett provosert av å se Kvisvik mot Lillestrøm. Har aldri sett han så lat før faktisk...

Gang etter gang etterlot han enorme rom bak seg og viste ingen interesse til å jobbe hjem og markere sin mann. Lurer på hva Sjöberg tenkte... I tillegg slurvet han jo veldig med pasningene (med unntak av et par ganger). Det var som vi spilte med 10 mann.

Heldigvis klarte ikke LSK å utnytte det noe særlig. De hadde heldigvis ingen god dag på jobben. Dessuten gjorde Wehrman og forsvaret en heroisk innsats.

Jeg har ikke kritisert Kvisvik noe særlig tidligere. Har egentlig sett på det som positivt at vi har en spiller som ikke nødvendigvis løper så mye, men har overblikk og god pasningsfot og derfor utfyller de som løper. Men et sted går grensen!

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 25 jul 07, 00:45

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg ble regelrett provosert av å se Kvisvik mot Lillestrøm. Har aldri sett han så lat før faktisk...

Gang etter gang etterlot han enorme rom bak seg og viste ingen interesse til å jobbe hjem og markere sin mann. Lurer på hva Sjöberg tenkte... I tillegg slurvet han jo veldig med pasningene (med unntak av et par ganger). Det var som vi spilte med 10 mann.

Heldigvis klarte ikke LSK å utnytte det noe særlig. De hadde heldigvis ingen god dag på jobben. Dessuten gjorde Wehrman og forsvaret en heroisk innsats.

Jeg har ikke kritisert Kvisvik noe særlig tidligere. Har egentlig sett på det som positivt at vi har en spiller som ikke nødvendigvis løper så mye, men har overblikk og god pasningsfot og derfor utfyller de som løper. Men et sted går grensen!

Er faktisk helt enig med deg, har aldri sett Kvisvik så dårlig. Har begynt å tenke på om han er ferdig som fotballspiller. I såfall er det meget trist, Kvisvik kan ha flere gode år som forballspiller hvis viljen er der.

Vi får håpe at fyren tar seg sammen og viser at han vil spiller forball igjen.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 25 jul 07, 01:00
Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg ble regelrett provosert av å se Kvisvik mot Lillestrøm. Har aldri sett han så lat før faktisk...

Gang etter gang etterlot han enorme rom bak seg og viste ingen interesse til å jobbe hjem og markere sin mann. Lurer på hva Sjöberg tenkte... I tillegg slurvet han jo veldig med pasningene (med unntak av et par ganger). Det var som vi spilte med 10 mann.

Heldigvis klarte ikke LSK å utnytte det noe særlig. De hadde heldigvis ingen god dag på jobben. Dessuten gjorde Wehrman og forsvaret en heroisk innsats.

Jeg har ikke kritisert Kvisvik noe særlig tidligere. Har egentlig sett på det som positivt at vi har en spiller som ikke nødvendigvis løper så mye, men har overblikk og god pasningsfot og derfor utfyller de som løper. Men et sted går grensen!

Er faktisk helt enig med deg, har aldri sett Kvisvik så dårlig. Har begynt å tenke på om han er ferdig som fotballspiller. I såfall er det meget trist, Kvisvik kan ha flere gode år som forballspiller hvis viljen er der.

Vi får håpe at fyren tar seg sammen og viser at han vil spiller forball igjen.

 

Vel, med kjøpet av Gashi kan det være at Raymonds dager er talte. Så fremt ikke Gashi er tiltenkt en rolle på høyre kant noe jeg finner lite sannsynelig for øyeblikket... Tror vel kanskje ikke at Hansi får alt for mye tid på banen i ukene som kommer heller...

 

Når det er sagt, jeg synes det er rart dersom Gashi kommer, jeg mener, mannen har jo selv sagt at han ønsker å bli i Bergen... Nå skal det være usagt, men jeg trodde det faktisk var fordi han ønsket å være i nærheta av eget barn...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 25 jul 07, 01:03
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg ble regelrett provosert av å se Kvisvik mot Lillestrøm. Har aldri sett han så lat før faktisk...

Gang etter gang etterlot han enorme rom bak seg og viste ingen interesse til å jobbe hjem og markere sin mann. Lurer på hva Sjöberg tenkte... I tillegg slurvet han jo veldig med pasningene (med unntak av et par ganger). Det var som vi spilte med 10 mann.

Heldigvis klarte ikke LSK å utnytte det noe særlig. De hadde heldigvis ingen god dag på jobben. Dessuten gjorde Wehrman og forsvaret en heroisk innsats.

Jeg har ikke kritisert Kvisvik noe særlig tidligere. Har egentlig sett på det som positivt at vi har en spiller som ikke nødvendigvis løper så mye, men har overblikk og god pasningsfot og derfor utfyller de som løper. Men et sted går grensen!

Er faktisk helt enig med deg, har aldri sett Kvisvik så dårlig. Har begynt å tenke på om han er ferdig som fotballspiller. I såfall er det meget trist, Kvisvik kan ha flere gode år som forballspiller hvis viljen er der.

Vi får håpe at fyren tar seg sammen og viser at han vil spiller forball igjen.

 

 

Vel, med kjøpet av Gashi kan det være at Raymonds dager er talte. Så fremt ikke Gashi er tiltenkt en rolle på høyre kant noe jeg finner lite sannsynelig for øyeblikket... Tror vel kanskje ikke at Hansi får alt for mye tid på banen i ukene som kommer heller...

 

Når det er sagt, jeg synes det er rart dersom Gashi kommer, jeg mener, mannen har jo selv sagt at han ønsker å bli i Bergen... Nå skal det være usagt, men jeg trodde det faktisk var fordi han ønsket å være i nærheta av eget barn...

Vel, det er  som Berti. Han sier at han ønsker seg hjem til Stavanger, men han har en unge her med en dame fra hvaler.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 jul 07, 10:26

Tillater meg å vise til statistikken for mål/målgivende passninger. Ta bort Raymonds bidrag og vi er på nivå Odd eller verre...

MÅL 
5 Tarik Elyounoussi
5 John Anders Bjørkøy
3 Garðar Jóhannson
3 Raio Piiroja
1 Anders Prytz
1 Brian West
1 Ismael Beko Fofana
1 Øyvind Hoås
1 Raymond Kvisvik

Målgivende
6 Raymond Kvisvik
3 Tarik Elyounoussi
1 Brian West
1 Ciaran Martyn
1 Hans Erik Ramberg
1 Ismael Beko Fofana
1 John Anders Bjørkøy
1 Garðar Jóhannson
1 Anders Stadheim

Poengligaen
8 (5/3) Tarik Elyounoussi
7 (1/6) Raymond Kvisvik
6 (5/1) John Anders Bjørkøy
4 (3/1) Garðar Jóhannson
3 (3/0) Raio Piiroja
2 (1/1) Brian West
2 (1/1) Ismael Beko Fofana
1 (1/0) Øyvind Hoås
1 (0/1) Ciaran Martyn
1 (0/1) Hans Erik Ramberg
1 (0/1) Anders Stadheim

---------------------------

RednWhite


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 25 jul 07, 11:15
En nyttig påminnelse om Kvisviks betydning for resultatene i år, HotDream.

Nå var jeg riktignok ikke på LSK-kampen (bor i utlandet) men synes det fra flere hold hakkes vel mye på Raymond.

Uten hans maaange målgivende (og Shaban i mål) tror jeg vi hadde kavet helt i bånn i år også.

Og jeg synes laget har manglet en dimensjon i mange av kampene Raymond ikke har startet, eller ikke kommet innpå. Men ja - han er glad i burgere og babs, og nei - han blir aldri noen Roar Strand som springer som en jojo over hele banen.

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 25 jul 07, 11:56
Raymond er absolutt en veldig viktig spiller for oss, det vil si når han faktisk gir 100% både mentalt og fysisk! Jeg er enig med de fleste som mener at Super-Ray ikke var mye super mot LSK, og det gjorde meg trist. Han har jo så mye å by på den gutten der, så håper (krysser fingrene) på at han er tilbake i storform mot Lyn på mandag!

---------------------------

FFK for alltid!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 jul 07, 12:18

Man kan jo egentlig ikke si noe på hvem som har flest målgivende eller ikke. Hadde feks. John Anders Bjørkøy jobbet så lite hjem som Raymond gjør, og ropt på ballen hele tiden, hadde sikkert han også hatt like mange målvgivende.. Men det gjør ikke John Anders. Han jobber hjem, vinner kanskje ballen, spiller den til Raymond som blir assist og blir sett på som banens beste.

Jeg hadde respektert ham mye mer hvis han hadde hatt et litt annet kroppsspråk. Men det ser ikke ut som om han har lyst til å spille fotball akkurat..

Dessuten kommer han ikke til å få ballen mot lag som forbereder seg godt. De vil ligge tett på ham, og hindre ham rom. Går han derimot på flere smarte løp, blir han en dobbelt så farlig spiller.

---------------------------

I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 25 jul 07, 14:11
Godt sagt Lemmy. Jeg er alldeles ikke sikker på om Raymonds offensive bidrag i skrivende stund kompenserer for den deffensive mangelen, pluss at en slik opptreden lett kan virke demoraliserende på resten av laget

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 jul 07, 17:42
Problemet til kvisviken er at han er god når han er god, men fy f... så dårlig han er når han har en off dag.. (noe han har hatt litt ofte i det siste synes jeg) Begynner han å bli for gammel??

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 jul 07, 00:17

Jeg tror Kvisvik kommer til å servere geniale målgivende pasninger for FFK sesongen 2009.

Fotball er ikke en løpekonkurranse. Det er et lagspill, og det handler om å få ballen i mål. Kvsivik bør vurderes ut fra hvor god han er til akkurat det. Ettersom det er det det handler om. I fotball. Ikke i maraton, der handler det om å løpe, og ingenting annnet. Det er en idrett for sånne som ikke kan sparke ball.

Personlig tror jeg Kvisvik gleder seg stort over å få den ene klassespilleren etter den andre rundt seg. Kvisvik hører hjemme der han kommer best til sin rett, og det er på et topplag, ikke et bunnlag.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 jul 07, 00:48
Endret: 26 jul 07, 00:51
Fotball er et lagspill ja, men også et lagspill som handler om mer enn å få ballen i mål. Ensidig fokus på å få ballen i mål er en taktikk som hører hjemme i fotballens urtid hvor det var 2 forsvarere og 8 spisser. Lagspillet fotball er også et spørsmål om ikke å få ballen inn i sitt eget mål. I så måte skaper Kvisvik dårlige arbeidsvilkår med lat innstilling og maks løpsradius på 5 meter. Hans hang til å stå stille skaper farlige situasjoner hvor motstander stadig vekk kommer forbi og får dobble på kant, og skaper press på forsvaret samt ubalanse i laget, noe vi feks. så veldig klart mot Lillestrøm og B.H.Riise. Det må rett og slett ha vært et helvete å være Sjöberg, og han skal ha all ære for den jobben han gjorde på kanten.

Det synes innlysende å peke på Høyrekanten etter at Multe har fått spille. Vel har han ikke på noen måte Kvisviks offensive kvaliteter, men at det defensive på høyre har tatt seg opp med Multes harde jobbing er klart, og Pac nyter godt av dette.

Kvisviks kvaliteter med passningsfoten er udiskutable, men hans svingende form er like så udiskutabel, om enn han kan vise til en god del assists. Det kommer i bunn og grunn ned til et spørsmål om hva som gjør størst utslag for laget, det offensive repertoaret som glimter til med sjeldne mellomrom, eller ginnungagapet han etterlater seg på venstresiden.

For min egen del er saken klar: Kvisvik er for gammel, og har ikke lenger motivasjonen som skal til. Moderne toppfotball har ikke plass til kunstnersjeler med så store humørsvingninger og såpass stort ego på banen.Er det noe som er kjennetegnende for TL så er det at det skal løpes, og det mye. man kan like det eller la være, men et faktum er det. I forhold til der Kvisvik i det minste var under sin gullalder i Brann synes han ikke i nærheten.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 jul 07, 01:06

Opprinnelig postet av Snæbbis
Er det noe som er kjennetegnende for TL så er det at det skal løpes, og det mye. man kan like det eller la være, men et faktum er det. I forhold til der Kvisvik i det minste var under sin gullalder i Brann synes han ikke i nærheten.

En av de tingene jeg liker med fotball er at det handler om mer enn løping. Dessuten tror jeg Kvisviks problem ikke er at han er for gammel, men at han ofte ikke har hatt gode nok spillere rundt seg. Det hadde han i Brann, det har han i Fredrikstad først nå.

Du sier det må ha vært et helvete å ha vært Sjøberg mot LSK. Tja, gjerne det. Svensken så uansett ut til å være moden for oppgaven. Med Wehrman i tillegg ser jeg ikke problemet med at Kvisvik ikke tar like stort ansvar defensivt som offensivt.

Andre får gjerne mislike at Kvisvik ser lat ut og ikke ser ut til å slite like hardt som de andre. Jeg gleder meg over det han bidrar med offensivt. Jeg er selvsagt enig i at en spiller som Kvisvik trenger sterke defensive spillere i ryggen. Det er godt at han endelig har det.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jul 07, 08:58

Opprinnelig postet av Snæbbis
Fotball er et lagspill ja, men også et lagspill som handler om mer enn å få ballen i mål.

??? Tror du det går ann å vinne fotballkamper uten å få ballen i mål???  Det er det hele spillet som kalles fotball går ut på, nå og også for 100 år siden.

---------------------------

RednWhite


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 26 jul 07, 09:06
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Snæbbis
Fotball er et lagspill ja, men også et lagspill som handler om mer enn å få ballen i mål.

??? Tror du det går ann å vinne fotballkamper uten å få ballen i mål???  Det er det hele spillet som kalles fotball går ut på, nå og også for 100 år siden.

Da får vi ta frem statistikken igjen da, og minne om at han gir andre mulighet til å score. og det er vel mål som teller?

Målgivende
6 Raymond Kvisvik
3 Tarik Elyounoussi
1 Brian West
1 Ciaran Martyn
1 Hans Erik Ramberg
1 Ismael Beko Fofana
1 John Anders Bjørkøy
1 Garðar Jóhannson
1 Anders Stadheim


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 26 jul 07, 09:22
Opprinnelig postet av nelg64
Da får vi ta frem statistikken igjen da, og minne om at han gir andre mulighet til å score. og det er vel mål som teller?

Målgivende
6 Raymond Kvisvik
3 Tarik Elyounoussi
1 Brian West
1 Ciaran Martyn
1 Hans Erik Ramberg
1 Ismael Beko Fofana
1 John Anders Bjørkøy
1 Garðar Jóhannson
1 Anders Stadheim

Flere å spillerne ville hatt like mange målgivende passninger om de hadde stått stille på midtbanen og bare vært med når laget var i angrep. Men en midtbane spiller skal jobbe begge veier, noe kvisvik ikke har fått med seg.

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jul 07, 09:29
Endret: 26 jul 07, 09:30

Opprinnelig postet av A9$h
Flere å spillerne ville hatt like mange målgivende passninger om de hadde stått stille på midtbanen og bare vært med når laget var i angrep. Men en midtbane spiller skal jobbe begge veier, noe kvisvik ikke har fått med seg.

Hvor har du vært de siste åra? Har du enda ikke forstått at Raymond har en spisskompetanse som er unik i TL? Jeg tror "alle" andre som har fulgt med på fotball de siste åra vet det.

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jul 07, 09:34
Opprinnelig postet av nelg64
Da får vi ta frem statistikken igjen da, og minne om at han gir andre mulighet til å score. og det er vel mål som teller?

Målgivende
6 Raymond Kvisvik
3 Tarik Elyounoussi
1 Brian West
1 Ciaran Martyn
1 Hans Erik Ramberg
1 Ismael Beko Fofana
1 John Anders Bjørkøy
1 Garðar Jóhannson
1 Anders Stadheim

Det er fortsatt måla som teller ja, selv om noen her inne tydligvis tror at det er antall løpte kilometer i en kamp som gir poeng....

---------------------------

RednWhite



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 10 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340