komme ut av skapet.
http://www.kjendis.no/2007/07/22/506845.html
hva trur dere. er det mange homoer i tippeligaen? har vel noen jeg har tvilt litt på opp igjennom årene men. er nok heller ikke lett å stå frem med det heller.
MOD: Denne tråden beholdes kun dersom det blir en prinsipiell diskusjon. Spekulasjoner rundt spillernavn får dere ta privat og har ikke noe å gjøre på forumet.
---------------------------
ser moderator har sagt ifra åssen han vil ha det. så ikke no tull. er ikke meningen av meg at vi skal diskutere hvem som er det. derfor jeg ikke skrev noen navn.
hovedgrunn var å sette fokus på om de trur noen vil komme ut av skapet. å om de trur det er noen i tippeligaen. i all idrett i alle land så er det folk som har kommet ut av skapet. mens i herre fotball er det et sjeldent syn. hvorfor er det sånn. er de redde for media eller syns de det er flaut selv? personlig så trur jeg du må ha store baller for å gå ut med sånt. enten du er en kjent person eller ikke.
Men om de som er homofile i tippeligan vil stå frem, det vet jeg ikke, men det hadde vært utrolig bra. Spesiellt for de unge homofile som driver med sport.
Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.
Tøft av idrettsstjerner å gjøre dette. Kanskje spesielt i en idrett som fotball, hvor det er mange tilskuere på kamper og mye medieoppmerksomhet. De kan desverre risikere mye hets..
Men det står respekt av dem som står fram. De kan være forbilder for unge homofile og lesbiske som kanskje ikke tør å stå fram, og sliter med ting rundt det å være homofil eller lesbisk.
Men jeg skjønner jo de som ikke tør heller. Ordet "homofil" assosieres med gutter som går i jenteklær, snakker jentete, og som hører på musikk som Coldplay, Backstreet Boys, Westlife osv.
Men sånn er det jo ikke. Kjenner mange heterofile gutter som hører på den slags musikk, og noen homofile som hører på rock, metal og lignende..
I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-
Opprinnelig postet av scheien
er det mange homoer i tippeligaen?
Det er vel, prosentvis, like mange "homoer" (homofile, altså) i tippeligaen som det er blandt resten av befolkningen. Etter hva jeg har lest skal det være rundt 10% (undersøkelser igf. Wikipedia gir resultater på undersøkelser fra 0,5% til 17%):
14 lag med 20-22 spillere = +/- 300 spillere. Hvis vi antar 10% bør det være 30 spillere som har en homofil legning.
Men, siden fotballmiljøet er ganske homofobt, vil jeg tro at en del av fotballspillerne som faktisk er homofile har valgt å slutte å spille. Hvis vi antar at 50% av de homofile spillerne har sluttet pga. det maskuline og homofobe miljøet sitter vi igjen med 15.
Men, det finnes jo som kjent tre typer løgner: lies, damned lies and statistics...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
kødder du eller? 10 %? syns det hørtes sinnsykt mye ut. så en av ti stk er homoer? hadde trudd maks 1% egentlig jeg da.
da er det mange jeg kjenner som ikke har kommet ut av skapet enda. kjenner ikke en.
Tøft av de som gjør det, får bare håpe de ikke føler seg presset til å gjøre det av pr-kåte riks-kjendiser.
Blir mye skriverier i media av sånt, og de fleste som spiller fotball vil vel konsentrere seg om det. Det er ikke alle som vil stikke frem trynet sitt om sin sexuelle legning i forbindelse med jobben.
Fotball-spillere er forbilder og det hjelper nok mange som sliter hvis fler noen står frem.
Mvh en hetrofil ingeniør (ja vi fins :-)
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
Opprinnelig postet av scheien
kødder du eller? 10 %? syns det hørtes sinnsykt mye ut. så en av ti stk er homoer? hadde trudd maks 1% egentlig jeg da.
da er det mange jeg kjenner som ikke har kommet ut av skapet enda. kjenner ikke en.
Kødder ikke med dette. serru. Men det er ekstremt mange "undersøkelser" om dette. Mange av de holder overhodet ikke mål - er f.eks. "kjøpt" av kristenmoralister eller andre som har agendaen klarlagt på forhånd.
Det jeg har lest, som jeg ikke finner link til nå, er at man antar 2,5-3% av den mannlige befolkningen er praktiserende homofile, mens man har skaphomser og "de som ennå ikke vet de er homser" opp mot samlet 10%. Hvis man antar (anta og synsing er nøkkelord i "homodebatten" når det gjelder antallet) at 2,5-3% også er skaphomser, vil man kunne ha 5-6% av mannlig befolkning som "er klar over" sin seksuelle legning.
Jeg kjenner noen få som er kommet ut av skapet, og kjenner noen fler som jeg tror er på vei ut av skapet. I forhold til hvor mange jeg kjenner og som faktisk er homofile vil jeg tro at 5% er vesentlig mer riktig enn 1%, for å si det sånn.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av Lemmy
Men jeg skjønner jo de som ikke tør heller. Ordet "homofil" assosieres med gutter som går i jenteklær, snakker jentete, og som hører på musikk som Coldplay, Backstreet Boys, Westlife osv.
Eeeeh?? Er Coldplay homsemusikk??? Hva mener du med det? Følte for å være skikkelig off-topic et lite sekund.
I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-
Opprinnelig postet av keiko99
Jeg syns det hadde vært kjempe flott om den personen hadde stått frem. I dame håndball har dem stått frem og i dame fotball. så klart at kjendiser på en måte hjelper dem som lever den legningen og ikke har det så bra så hjelper det at kjendiser står frem.
Syns nå det blir litt for mye av det gode, når alle som en skal "ut av skapet" og opplyse for gud-og-hver-man at man er homofil. Syns de kan holde slikt for seg selv....
Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 26 jul 07, 01:49
Endret: 26 jul 07, 01:50
Opprinnelig postet av Bob Page
Syns nå det blir litt for mye av det gode, når alle som en skal "ut av skapet" og opplyse for gud-og-hver-man at man er homofil. Syns de kan holde slikt for seg selv....
Jeg har heller ikke det minste behov for å vite om eller hvilke spillere som eventuelt ser på seg selv som homofile.
Den delvis utbredte homofobien blant enkelte fotballsupportere vitner om at fotball er en sport både smartinger og idioter kan like.
Personlig kjenner jeg ikke så mange skeivinger det jeg vet om. Av de mer kjente eksemplarer av arten vil jeg bruke anledningen til å trekke fram denne her:
www.colostate.edu/Depts/Speech/rccs/theory54.htm
"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"
- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz
ute som sliter, det er mange homofile ungdommer som trenger rollemodeller, noen å se opp til.
Mener du også kanskje at det er en privatsak å være hetero, at man skal holde det for seg selv?
Det å være hetrofob syns jeg derimot er en ting man kan jobbe med.
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Den delvis utbredte homofobien blant enkelte fotballsupportere vitner om at fotball er en sport både smartinger og idioter kan like.
Var den retttet til meg ? I tilfellet er det ikke snakk om noe homofobi, la de gjerne være det for min del, men hvorfor skal de på død og liv trøkke legninga si opp i trynet mitt ? Bare se på den derre homoparaden som arrangeres i Oslo hvert år.. Skruller som danser drita i minimalt med klær midt på Carl Johan eller hvor den nå arrangeres.. Det er tydligvis en motesak å være homo i dag... La de gjerne være det, men spar oss resten for det..
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
---
FFK - Østfolds stolthet
Opprinnelig postet av Dokka
Om man vil stå frem som homofil eller ikke, det er en privat sak. Men det er så mange homofile der
ute som sliter, det er mange homofile ungdommer som trenger rollemodeller, noen å se opp til.
Mener du også kanskje at det er en privatsak å være hetero, at man skal holde det for seg selv?
Det å være hetrofob syns jeg derimot er en ting man kan jobbe med.
De allerfleste er da hetro, ingen vits å utbsunere det.. Hva er forresten hetrofob ?
---
---
FFK - Østfolds stolthet
Var den retttet til meg ? I tilfellet er det ikke snakk om noe homofobi, la de gjerne være det for min del, men hvorfor skal de på død og liv trøkke legninga si opp i trynet mitt ? Bare se på den derre homoparaden (CUPFINALEN) som arrangeres i Oslo hvert år.. Skruller som danser drita i minimalt med (RØDE OG HVITE)klær midt på Carl Johan eller hvor den nå arrangeres.. Det er tydligvis en motesak å være homo i dag... La de gjerne være det, men spar oss resten for det..
[/quote] Hvorfor er du å ser på homoparaden når du ikke liker den? he heOpprinnelig postet av Lemmy
Etter min mening, ja..hehe..Men men..Hver sin smak. :)
Hvis Coldplay er "homsemusikk", er jeg bög tvers gjennom..
Men for å komme litt inn på temaet igjen, så er det vel aldri lett å komme ut av skapet, spesielt hvis man er en offentlig person. Jeg er verken homofob eller homofil, men må være vanskelig for en Tippeligaspiller å stå fram. Hvis ikke lagkompisene vet det enda, må det bli litt snål stemning i dusjen. I tillegg vil det sikkert være motstandere som slenger med leppa.
You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent
Opprinnelig postet av eliot
Hvorfor er du å ser på homoparaden når du ikke liker den? he he
Man ser da nyhetssendinger...
---
---
FFK - Østfolds stolthet
Var den retttet til meg ?
Nei.
Det var mest en refleksjon over VGD.
"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"
- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz
Jeg tror det er en del fotballspillere som er homofile, og det gjør meg ingenting, men jeg tror at de ikke tør å stå frem i frykt for at det kan ta forkuset vekk fra fotballen.
Mange som blir hetsett fra tribunen av ulike grunner, er da ingen grunn til å gi hjerne døde folk enda flere muligheter til å hetse?! Med Hjerne døde folk mener jeg ikke den normale supporter, men den type supporter som hettser enkelt spillere på eget eller motstanderens lag.
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Felt P, rad 7, sete 11 !
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914