Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 okt 06, 18:29
Endret: 05 okt 06, 18:29
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Nå må vi en gang for alle SLUTTE å se oss blinde på resultat.

Resultatet er det som teller, viktig å ikke være blind da.

Det er en vesentlig forskjell om en spiller kommer til oppkjøringen eller til sommerferien, du sier det jo selv ved at et lag vil bli bedre når de har spilt seg inn og sammen. Du snakker mot deg selv her.

Det er forskjell på "å slutte å se seg blind på" og "å ikke være blind". Men, til tross for at jeg i utgangspunktet håpte at vi snakker samme språk her på forumet skal jeg forsøke å forklare: "Å se seg blind på" er det som skjer når man sitter og stirrer på det samme i svært lang tid: Man ser ingenting annet. Hvis man sitter og ser på tabellen lenge nok, så ser man ingenting annet, og det kan neppe sies å være det beste utgangspunkt for en balansert og nyansert vurdering av situasjonen. Jeg har aldri sagt at resultat ikke er viktig, jeg har bare sagt at vi ikke skal se oss blinde på resultat.

Jeg snakker absolutt ikke mot meg sjøl, fordi jeg mener at en spiller yter mer med kniven på strupen og at det er umulig å spekulere i hva slags effekt en ny spiller vil ha før sesongstart istedet for ved halvkjørt løp. Alt påvirker alt i fotball, og det er derfor det er så utrolig vanskelig å spekulere i sånt. Det å spekulere hvordan Enerly eller Kvisvik ville ha fungert hvis de kom ved sesongstart er helt tåpelig, for ingen har noen som helst forutsetning for å spå hva som kan skje eller hva som ville ha skjedd. Jeg mener at løse spekulasjoner over hypotetiske tilfeller er totalt verdiløst i en diskusjon om prestasjon, siden det er umulig å forholde seg til løse spekulasjoner som ikke kan bevises/motbevises.

Opprinnelig postet av ffk-4ever

 Første året er opprykk, da gjelder kampen om å overleve, andre året er som regel enda tøffere for å overleve, har du klart dette da skal du være etablert i det tredje året, med de penga og apparat FFK på papiret egentlig har sittet med så er det slett av klubben og ligge der de ligger idag. Kjøpe seg til suksess er jeg enig i ikke funker alltid, men FFK kjøper og selger, gir bort spillere fortere enn en annen bytter truser.

Hvem er du som kan analysere FFKs grunnlag for å etablere seg i TL? Hva trengs av ressurser for å etablere seg i TL? Hvem har vel oversikt over sånt? Vi snakker ikke om å snekre paller, vi snakker om å ha suksess på banen, i en idrett som har stor bredde og konkurranse. Hvilken allmengyldig sannhet er det at man skal begynne å ha suksess i TL etter tre år?

Opprinnelig postet av ffk-4ever

Jeg er sjeleglad for at ikke dagspressen har lytta til sytekoppene her inne, for da ville Eggen vært ute av systemet for lenge siden. Totalt ubegrunna. FFKs styre må være idioter hvis de avskjediger Eggen etter denne sesongen. Det er nemlig ikke sånn at gresset er grønnere på den andre sida av gjerdet.

Kanskje det han skulle vært da?



Hmm? Og hva er det jeg skriver som tilsier at han skulle vært ute av systemet? Sytekopper har aldri vært de beste til å objektivt analysere en hvilken som helst problemstilling, så hvorfor i himmelens navn skulle sytekopper få lov til å bestemme om FFK skal ha Eggen eller ikke? Nei, dette blir for dumt. Mitt poeng var at pressen har hatt et valg mht sytekopper/Eggen/forumet, og de har tatt det riktige valget og ikke lagt seg opp i diskusjonen med Eggen eller ikke. Jeg vil tro at grunnen til det er at de har visst at det å skape tvil om trenerens rolle og posisjon i en trengt situasjon sannsynligvis er det siste man vil ha, og all ære til dem for det.

Lista over trenere som har blitt avskjediga i FFK etter trykk fra aviser og enkeltpersoner i styre og stell er lang som et vondt år. Jeg tenker med gru på Tony Knapp som fikk sparken etter at FFK hadde satt scoringsrekord, avløst av Per Mosgaard.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340