Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5563

Lagt til: 03 sep 07, 12:18

Vi lever i et fritt land og man kan si og mene hva man vil. De som kaller seg supportere har derimot satt seg i en bås av mennesker som støtter laget. Da er det naturlig at man forventer at man skal følge noen normer. Sånn sett er det naturlig at man hevder at det er forkastelig å kritisere egne spillere høylytt. Det er lett å forstå at det gjør noe med stemningen på tribunen, og at det vil virke negativt på spillerene om de også får føling med dette. I så fall støtter man ikke laget.

Må inrømme at jeg selv har lett for å la det gå ut over en spesiell spiller. Ikke på grunn av manglende ferdigheter, men på grunn av manglende "Tæl". De mishagsytringene jeg kommer med kan nok oppfattes av de 4-5 som sitter nærmest meg på tribunen.

Det virker på meg som ganske innlysende at det finnes en gammel tribunekultur i Fredrikstad som først å fremst handler om å påpeke det som er negativt. Dette er ikke så rart, da man ofte ser i vårt samfunn at man bygger kredibilitet på å kritisere det som er feil. Det å kunne kritisere er på en måte et bevis på at man har greie på det man snakker om. Jeg tror også at jo eldre supporterene er, jo mer vanlig er dette. Har med selvsyn opplevet tilskuere som ikke har noe positivt å si gjennom kamp etter kamp selv om det ender med seier. Dette til tross for at de det gjelder ofte har munndiare. Det beste(værste) eksemplet er når de ikke jublet, eller trakk på smilebåndet, da Hoås scoret det første målet på Stadion.

Selv om de som bærer denne kulturen først og fremst er en utdøende rase, bokstavelig talt, så er det trist å høre at dette har smittet til PH feltet. Her synes jeg PH rett og slett skal lage kriterier for hvordan man skal oppføre seg i denne sammenhengen. De som ikke forstår at det å kritisere egne spillere høylytt ikke er forenelig med hva en supporterklubb driver med, de har nok papirer på at de ikke kan forstå det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340