Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 23 nov 05, 13:02
Endret: 23 nov 05, 13:02
Opprinnelig postet av Jonek
Det jeg mener og skrev var det at LIVSSYNS NØYTRALT er det samme som ståstedet til Humanetisk-forbund. Da har man tillatt kun èn trosretning. Det er religionen som tror på en livtilværelse uten en Gud eller en guddom.


Du trenger ikke pugge innleggene mine, men jeg har presisert at HEF ikke skal ha noe mer tilgang enn andre. 

Er uenig i at livsynsnøytralitet er det samme som Humanisme.  Humanisme bygger mye på filosofi, enkelte av filosofene var også kristne eller av annen tro.  Og mye av humanismens holdepunkter finner man også i bibelen og koranen.  Innenfor Humanisme så finner man ateister som fornekter enhver gud`s eksistens og man finner agnostikere (der er jeg) som sier at man hverkan kan bevise eller motbevise at det er noen gud.  Innefor Humansime finner man leveregler som i alle religioner, men ansvaret ligger på deg som menneske og du skal bare stå til doms for deg selv og dine omgivelser.

Derfor er jeg uenig i at jeg ved å nekte alle religioner tilgang samtidig gir HEF tilgang.  De har også et budskap og jeg vil heller ikke at de skal få tilgang til stadion. Stadion = Fotball!

Kort og godt:  Ingen politiske eller religøse organisasjoner skal knyttes til FFK eller pausene på stadion! Et enklet og greit prinsipp som brukes i mange sammenhenger for å skape åpenhet for alle.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340