Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 26 nov 05, 23:11

Snæbbusaristokrat1,

 

 

Jeg forstår ikke trangen til å stemple meg for noe som helst fordi jeg brenner for dette.   Saken med min mor er egentlig av for privat art til at jeg skulle tatt det med, men det handler om å gå bak min rygg mht hjemmedåp og forsøk på frelse av mitt udøpte barn.  Mine foreldre ble Kristne etter jeg var 20 og utmeldt av statskirken så min opposisjon mot kirken er ikke begrunnet i noe tvang i barndommen.  Tvert om så opplevde jeg aldri en jul hvor bibelen var fremme eller jesus ble nevnt.  Men den situasjonen har endret seg radikalt.  Men jeg ble døpt og gikk på søndagsskole, sendt dit og døpt av foreldre som da ikke var kristne.

 

Jeg vil skjerme min sønn fra all utøving av religion inntil han er gammel nok til å ta en slik avgjørelse selv.  Der får jeg et problem når han kommer i skolepliktig alder med feks bordbønn, salmesynging, bønn, gudstjenestebesøk etc. Som vitterlig foregår innefor dagens reviderte Krl fag.  Mange av lærerne som underviser religion er selv kristne og i utgangspunktet innhabile.  Det er ikke noe verre at jeg vil oppdra min sønn med verdier basert på humanisme og menneskerettigheter og et balansert syn på hva religion er enn at kristne tar barna til kirken, døper dem også videre.  Om min sønn finner ut at han tror på islam eller buddisme så har ihvertfall aldri jeg tvunget han med på utøvelse av ritualer innenfor andre religioner.

 

 

Jeg er for lite belest i bibelen til at jeg kan påstå at det er skrevet der, men utifra debatten som har pågått rundt den nye bibeloversettelsen hvor kirken har ønsket å fjerne helevete så må det jo komme fra et sted.  Det du kommer med om temperatur er ukjent for meg.  Det er uansett en pilar innenfor kristendommen at den som tror kommer til himmelen.  Altså må jeg havne et annet sted sammen med dem som ikke tror, de som aldri har hørt om gud og de som er mentalt uskikket til å forstå noe som helst.

 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340