Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 01 des 05, 14:28
Endret: 01 des 05, 14:29

Men du har jo fortsatt ikke forstått eksemplet:  "Jeg sier om noen påstår at en fyr er stått opp fra de døde". Det er jo det Bibelen gjør. Påstår. Det er intet bevis at noen/flere har skrevet om det for så lenge siden. Jeg trekker frem eksemplet fordi du uten videre ser ut til å mene at alt som står i bibelen er sant. At du tror fordi du har møtt Jesus er din personlige greie.  Jeg velger å tro at slikt ikke kan skje, men det er ikke noe stort poeng for meg at du mener noe annet.  Det påvirker ikke min hverdag slik 3.16 på stadion gjør eller Krl faget.

Jonek "Jeg har litt kjennskap til Krl faget .Der er det ikke er noe forkynnelse der"
Det er derfor jeg kom med spørsmålet om aviser, kanskje var det nedlatende, beklager.  Men realiteten er at ulike lærere og skoler praktiserer faget forskjellig.  

Her er endel artikler fra Aftenposten som belyser hva jeg mener (http://aftenposten.by.com/nyheter.asp?c5=@kategori&sidenfelt=dato&felt3=url&q5=&query=KRL&x=10&y=10). A-Magasinets artikkel forteller videre i papirutgaven om en liten jente som sitter med ryggen til (som en form for fritak) mens klassen må be for henne og om en Far som får svaret "vi bruker ikke slike søknader her i kommunen" når han vil søke om delvis fritak fra faget KRL. I FB var det en nyhet om at det ble delt ut bibler til barne.  Fikk de koranen? Nei og da er ikke faget balansert slikt det skal være! Du kan ikke lukke øynene for dette.

Jonek "Selvom det er mye som utvikler seg i naturen, så er det ikke slik at kommer fra et stort smell eller noen aper."
Det er teorier akkurat som bibelens 7-dagers teori.  Så kan du velge hva du vil tro på.  Skolen legger heldigvis mest vekt på Big Bang og Darwin.  Og årsaken til det er at vi kan observere at det skjer.

Jonek "Jeg tror at vi kristne kommer til å vinne krigen...."
Jeg gjør meg ikke til noen stor martyr i denne sammenheng, men jeg spurte hva en slik seier vil innebære?

Jonek "Klart at 3:16 kan reklamere for seg selv, det er jo den frie viljen og de frie tankene du vil skal dominere i samfunnet."
Enig, men ikke på stadion! Og det er flere offentlig rom som har klare regler for politisk og religiøs reklame!  

Og du har fullt rett til å mene at 3.16 og alle andre skal ha tilgang til høytaleranlegget og matta på stadion. Jeg er sterkt uenig.  Men jeg stiller meg totalt uforstående til at du og BøgeJon kan påstå at det ikke vil komme reaksjoner.  

Jonek "Det er ikke sikkert at alle terninger er like. Derfor for Jon 6,5. kanskje den vil øke til 7?"
Det kan godt tenkes.....

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340