Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 02 des 05, 11:38
Jeg forstår Brasil-eksemplet ditt. nå, men du forklarte deg ikke godt tildligere, og du blandet flere ting inn.
Om noen "påstår" at noen har gjort noe, så må det skjekkes. 
Jeg tror på det om noen kan "bevitne"  det. Det er set samme som i en rettsak. Et vitne er en som har sett eller hørt med egne øyne en episode eller en sak. Det er slik en rettstat fungerer, men du velger ikke å høre på slike "vitner". Det er ikke en egenforklaring det her er snakk om. Det er ikke snakk om at "forbryterens" ord skal være beviset, men vitnene.

Om du leser Bibelen og historie, og den politiske situasjonen i Israel ved Jesu oppstandelse, kan du rent politisk se at en "fusk" med Jesus død og oppstandelse er vanskelig å konstruere.
Det var 500 "vitner" til Jesus oppstandelse i flg Bibelen ( som du ikke tror er sann), og i historie skriveren Flavius Josefus sine bøker skriver om det at Jesus har oppstått.

Du spurte om jeg trodde at mannen som da påsto fra det døde,  at han var gudssønn pga at han hadde oppstått. Nei!
Det er vel mange som kan fortelle om at de har vært døde og har kommet tilbake til livet. De er ikke gudssønn av den grunn.

Man kan jo trekke fram noen eksempler på både det ene og det andre, men de skolene jeg kjenner til og de lærerne jeg kjenner til har kun kunnskapsformidling. Det med bibel utdeling i 5 klasse, er en gave fra Den Norske Kirke til de elevene som har foreldrenes samtykke til å overvære en gudstjeneste og det å få en bibel. Dette blir ikke presset på dem som ikke vil ha.
Det at man ikke får et ekseplar av Koranen er pga at de muslimske trossamfunnene ikke har koranen til utdeling. Det hadde jo vært greit at de elevene som av foreldrene sine har tillatelse til å motta et slikt eksemplar. Jeg har lest i Koranen og det er jo bare ok å få vite hva andre tror.
Hedningesamfunnet kunne også komme med slike gaver til de av barna som har tilatelse til å motta slike skriv eller bøker.

7-dagers-teorien? Det var på 6 dager Gud skapte verden og han hvilte på den 7. dagen.
Observere Big Bang?? Hvem sto der da det smalt? 
På skolen undervises det i noen av de ulike evovlusjonsteoriene som finnes, og motsetningene mellom dem. Dette er ikke noe som kan bevises, men man kan velge å tro på de.

En seier slik jeg mener at det at: Det kommer en tid da folk fjerner seg mer og mer fra en sekulær humanistisk tankegang som ser på tilværelsen uten en Gud.
Evangeliet et "kunkurransedyktig" i forhold til alle religioner og livssyn.
For Norges del tror jeg at mange mennekser kommer til å bli frelst. De kristne verdier vil igjen få innflytelse.
Du som ikke er frelst eller ikke ønsker å ha noe med Gud eller Jesus å gjøre, få leve som du vil.

3:16 s reklame om sine møter på stadion er helt ok. 
Men om det skal være en forkynnelse der, tror jeg ikke at hverken de eller jeg vil være fruktbart.
Reklame for deres møter pga at de er sponsorer synes jeg er veldig greit.
Det kunne også andre livssyn også gjøre. Håper også at andre livssyn kan gi et slikt tilbud som det 3:16 har. 

Kanskje du kan stå for dette? Da får jo de som ikke er noe begeistret for 3:16 og kristendomm et tilbud, på lik linje med de andre.

Vi er vel enige i at, vi er veldig uenige i dette punktet? DEt kan det ikke være noen tvil om.
Jeg har ikke blitt noe særlig overbevist av dine argumenter i denne saken.








 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340