Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 07 des 05, 17:22
Endret: 07 des 05, 17:27
Opprinnelig postet av DeKjök

1. At 3.16 driver barnepass er uproblematisk for meg så lenge det ikke er noe formelt samarbeide med FFK.  Jeg vil heller aldri vil levere mine barn til et slikt sted, at andre mener noe annet er greit for meg.

Svar: Det var jo romslig - at andre får lov til å mene noe annet enn deg. Flott!

2. FFK er en fotballklubb og jeg vil ikke at de skal stilling i politiske eller livsynsspørsmål noe de gjør i dette tilfellet.  Samarbeidet med 3.16 er reelt og formelt.


Svar: FFK har ikke tatt stilling til noe livssynsspørsmål. Og samarbeidet går ut på at de som ønsker barnepass under kampene, kan få det hos 3:16. Flott initiativ og helt frivillig selvsagt. Jeg har selv hatt min sønn der en gang. De spiste pizza, spilte bowling og TV-spill... han var helt i ekstase og har maset siden om å få være der mer. 


3. Inntill FFK bryter dette samarbeidet kan ikke jeg med mitt syn på religion og mitt syn på hva en fotballklubb er, være medlem.  Derfor vil jeg skrive et brev til klubben og redegjøre for dette med en oppsigelse når innbetaling for medlemskap for meg og min sønn kommer.  At Drillo og NFF, andre lags supportere samt andre her mener at en slik tilknytning til en slik organisasjon er feil mener jeg taler klart for at FFK ikke har tatt rett beslutning mht 3.16.


Svar: Ikke verdt å kommentere... vil ikke være ufin.


En religionsdebatt tar jeg gjerne videre, men dette er feil forum ifølge punkt nummer 2. Like lite som 3.16 hører hjemme på stadion hører en debatt om religiøse spørsmål hjemme her!


Svar: Hvorfor er du så veldig aktiv i debatten da?


Takk for meg på denne tråden!


Svar: Jeg takker også for meg selv om jeg ikke har bidratt med så mange innlegg. Jeg mener i hvertfall at 3:16 er et suverent initiativ av fotballelskende kristne. De har lagt til rett for at flere småbarnsforeldre kan komme seg på kamp. De som ikke ønsker å ha barna sine der, står selvsagt fritt til å la være. Det geniale er at barnepasset er helt gratis, selv om barna får mange aktiviteter og mat som koster betydelige summer. 
Etter å ha lest mange av innleggene i denne tråden, har jeg skjønt at det finnes mange intolerante mennesker blant FFK-supporterne... som alle andre steder, selvsagt. Kristne blir jo beskyldt for intoleranse, men kan ikke måle seg med enkeltes synspunkter her på tråden. Har også registrert at her finnes noen som er mer hårsåre enn andre, som er mer fordomsfulle enn andre, osv. 

Jeg er viss på at denne debatten kunne vært dratt ut i det vide og brede og aldri få en ende. Konstruktivt blir det imidlertod neppe - da vi sannsynligvis kommer til å hevde våre meninger mot hverandre uten å komme til enighet. Derfor vil heller ikke jeg fortsette diskusjonen. Men kan ikke la være å avslutte med å si at jeg er ganske uforstående til at folk truer med både å melde seg ut av klubben og slutte å gå på stadion fordi kristne mennesker tilbyr seg å passe barna under kamp. Lenge leve paranoia og total mangel på romslighet .

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340