Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 12 des 05, 20:59
Endret: 12 des 05, 21:05
Ateist – Det finnes ingen Gud
Agnostiker - Jeg kan hverken bevise eller motbevise at det finnes en gud 
Livsynsnøytralt – En organisasjon der livssyn ikke er et tema. 

Ateistisk eller agnostisk er like lite livssynsnøytralt som kristendommen. Alle tre er begrep for livssyn. Det er ikke slik at livssynsnøytralt betyr humanisme. Livssynøytralt betyr et FFK som ikke slipper hverken agnostikere, ateister, kristne eller muslimer som samarbeidspartenere eller til pauseshow eller hva det måtte være.  Eller det kan bety et FFK som slipper til alle helt likt.  Det er intensjonen til KRL faget, noe faget fortsatt ikke har lyktes med da den ene religionen undervises forkynnende og utøvende og de andre ikke.

” Jonek: De vil da signalisere at de synes at kristne verdier er dårligere eller forkastelig i forhold til ateistiske / agnostiske (livssyns nøytrale) verdier. ” 
Her roter du med begrep for humanisme er ikke livssynsnøytralt. FFK var såvidt meg bekjent, livsynsnøytralt frem til de opprettet et samarbeide med 3-16. FFK har tatt et standpunkt og godkjent en kristen organisasjon som samarbeidspartner Altså er ikke stadion lengre livssynøytralt! Forskjellen på meg og deg her Jonek er at du vil slippe til alle, også politiske, jeg vil ikke slippe til noen fordi FFK skal være en klubb som handler om fotball og bare det. Og hvis du virkelig mener at alle skal få si hva de vil på stadion så sier du ja til endel organisasjoner som kun eksisterer fordi vi har ytringsfrihet. 

” Jonek: Skal FFK ta hensyn til at du melder deg ut pga at du ikke er enig med FFK om barnepasset / 3:16 som sponsor/ reklamere for deres møte/ si "ha en velsignet aften" ? 

Her viser du igjen at du fortsatt ikke har forstått at barnepasset og velsigneslen ikke er et problem for meg. Enda du har sagt du forstår det så tar du det frem igjen. Samarbeidet og tilstedeværelsen/reklamen for 3.16 via FFK er et problem!

"Jonek: Jeg vil bare si at jeg har oppfattet at du er en agnostiker, men du har skrevet at du er en fritanker og det favner over både det å være en ateist og en agnostiker.” 

Jeg har i klartekst skrevet at jeg er agnostiker flere ganger og så kaller du meg fortsatt ateist, med unntak av nå. Jeg kaller vel ikke deg muslim? Ateist og agnostiker er to helt forskjellige begrep. Fritenker har ikke nødvendigvis noe med noen av dem å gjøre. 

” Jonek: Jeg ønsker i allefall ikke at FFK skal kutte ut samarbeidet med 3:16, for da vil de miste et godt tilbud til mange trofaste FFK fans. Dette er en gode.” 

Jeg vil ha bort 3-16 som offisiell samarbeidspartner og som pauseunderholdning da jeg ser det som reklame for en livsynsorganisasjon. Jeg vil at FFK skal fjerne alle reklame for 3-16 og at FFK krever at FFK’s logo ikke benyttes på 3-16’s websider eller andre trykksaker angitt som samarbeidspartner. Deretter kan 3-16 drive sitt barnepass, reklamere for dette i Fredrikstad Blad ol. Så mye de vil for meg! Du mister ikke dette godet.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340