Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

firenis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 mar 06
Innlegg: 22

Lagt til: 23 mar 06, 12:47
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av firenis
Jeg tror nok klubben får så det holder likevel. Stavrum er ganske ny, så kan skjønne det problemet, men han gjorde det jo greit med Bærum (selv om det var 2. div.) Hva har Eggen bevist av toppklasse før? Ikke så mye :)


Å, Herre gud! 
Hva har Eggen bevist av toppklasse før? 
Hva mener du egentlig med den uttalelsen? Eggen holdt Moss oppe i 5 sesonger, tiltross for små midler og under middels spillemateriell. 
Han bygget opp FFK og fikk dem opp fra 2 divisjon til tippeligaen på kortest mulig tid, og holdt oss der i 3 sesonger.
Hva er å bevise toppklasse? Du mener kanskje hvis han hadde overtatt Rosenborg og klart å holde dem blandt topp 3 i Morge, at da hadde han bevist å være en toppklasse trener?


Du sier at Stavrum gjorde det greit med Bærum. 
Men de var jo ikke i nærheten av  noe opprykk. Jeg nøyer meg bare med å tilføye at Stavrum antagelig er Moldes mest usikre kort i år, og bare minner om Bodø/Glimt sist år og hvordan det kan gå når man satser på en uerfaren trener i tippeligaen.


Opprykket skjedde fordi man hadde økonomi til det, og kunne hente inn spillere som måtte til for å greie det, og det at man hadde en visjon som gjorde at de spillerne man hentet inn hadde troen på det. Nå er økonomien jevnet ut med ganske mange andre, så nå har man ikke noe forsprang lenger. FFK har større midler enn det Moss hadde men de samme spillerne. Hvorfor? Det lyser ikke akkurat toppklasse av den gjengen som er her nå. Det er jo bare en videreføring av Moss. Man graver ikke gull med plastspader. Eggen har holdt FFK oppe i sånn ca. 1 sesong alene med middelmådige spillere og et greit budsjett. Man ligger der man selv har lyst til å ligge med den måten man driver klubb på.

Når det gjelder uerfarne trenere så kan jeg bare nevne Ståle Solbakken og Henning Berg for deg. Ja forresten.. Uwe Rösler også. Og Mons Ivar Mjelde har vel ikke gjort skam på alle sine saker han heller, har han vel? Men da mener du vel det at Stavrum vil mislykkes fordi han ikke spilte på samme nivå som de spillerne der, og at de har mer erfaring av den grunn? Han har ihvertfall ikke spilt på noe verre nivå enn Ståle Solbakken. Steinar Nilsen gjorde det forresten også greit i fjor.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340