Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 aug 06, 14:12
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av pss

Christian Bergs inntreden i laget er nøkkelen til suksess. Han har stabilisert en midtbane som har vært så til de grader uorganisert i det deffensive spillet. Når vi før fikk overganger i mot oss, var ofte midtbanen presset for høyt opp i banen. Overgangene skapte da trøbbel for en forsvarsfirer som ventelig resulterte i ufattelig mange baklengsmål. Derimot har vi nå fått ankeret Berg, som ligger der som Vieira gjorde for Arsenal, som Keane gjorde for United og som Makelele har gjort med stor suksess både i Real Madrid og nå Chelsea (kunne nevnte flere). Dette har gitt rom for at Bjørkøy og Ramberg kan i større grad fullføre sine offensive løp, og med andreord følge opp et angrep med mere skyts. Det er klart at med to tunge bakromsløp så, blir det overtallsmuligheter i et angrep.


Det er flott at Berg spiller bra, men å si at han er forskjellen på et FFK som vinner og taper, eller er "nøkkelen til suksess" er vel å ta i litt vel hardt, vel. Det er ikke for å helle malurt i begeret, men det var store skjønnhetsfeil på vår midtbane også mot Start, vi tapte MASSE dueller, og mista ballen altfor mange ganger lavt på egen bane, og det var bare et udyktig Start som gjorde at vi ikke fikk et mål eller to imot. Nå hadde vi sannsynligvis også vunnet kampen sjøl med et par reduseringer, men mål har lett for å farge kamper i meget stor grad, og gudene skal vite hvordan resultatet hadde sett ut med et par Start-scoringer tidlig i kampen...

Berg passer glimrende i som bakerste mann i en midtbane-trekant, men kanskje ikke så godt som en av to defensive midtbanespillere. Som jeg ser det konkurrerer Berg med Ramberg, først og fremst, som har vært vår til nå mest brukte defensive midtbanespillere.

Grunnen til at vi nå vinner kamper igjen er at hele laget har blitt litt bedre, har fått litt mer trua, og har følelsen av å ha kommet seg gjennom de tunge periodene. Fotball er marginalt, men det er sjelden at bare en mann utgjør forskjellen mellom å tape og å vinne.


Har ikke trua på det du skriver at laget har blitt bedre og bedre av seg selv. Hadde vi kjørt på som før så hadde laget gått rett i dass, spør du meg. Brenne, Ramberg og Jonna har vært altfor offensivt anlagt hele sesongen. Og jeg synes det er rart at ikke KTE har lagt merke til det før nå. Jeg har påpekt dette hele tiden. Hadde vi kjørt med Jonna som defensivt anker tidligere i sesongen så hadde vi ikke ligget nede i nedrykksstriden. Jonna er like bra som Berg på denne plassen. Men da kan man ikke holde på sånn som på vårsesongen, for der ble alt hals over hode fremover, og glemmer alt bakover.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340